Inlägg från: Augusti13 |Visa alla inlägg
  • Augusti13

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Sara1991 skrev 2013-05-31 22:30:19 följande:
    Hej :) En blomma som jag tipsar om till dem som gifter sig i augusti är min personliga favorit Dhalian. Den är helt underbart vacker och speciellt under denna månad då den har sin högsäsong. Den finns i massor av olika färger och modeller , även i vitt :)  Jag tycker även att den är väldigt mångsidig och fungerar lika bra till yviga ängsbuketter som till tighta eleganta rosbuketter. Helt enkelt en toppenblomma :)

Där hade du lite bilder på dahlian och även två fina vita buketter med dahlia :)

OM jag gifter mig i augusti så är den ett givet val :)
    GUD vad fina! Nu blev jag superglad! Gifter mig i augusti och just blommor har jag ingen koll på, annat än att jag skulle vilja ha en vit/creme-färgad bukett. Nu vet jag att jag ska be om Dahlia, så himla vackra :)
  • Augusti13

Hej igen!
    Gick förbi min lokala butik i våras och frågade om de ville göra min brudbukett. De ville de gärna, men bad mig komma tillbaka under sommaren, ungefär 5 veckor innan bröllopet, för att beställa. Jag skrev ner det i min kalender, och tänkte nu, fem veckor innan bröllopet, äntligen beställa mina blommor.

Men. Typiskt nog, så står det på dörren att butiken har semesterstängt från 8 till 28 juli! Haha, vilken otur man kan ha! Så nu är min fråga – kommer jag få jätteproblem med att hitta en florist nu, fem veckor innan bröllopet? Borde jag gå in i panik-modus? ;) Bor i Stockholm.

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)