Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag har en fundering på vad för blommor som passar att ha som brudbukett i februari månad?
Jag har en fundering på vad för blommor som passar att ha som brudbukett i februari månad?
Sara1991 skrev 2013-06-26 21:34:32 följande: 20140222 skrev 2013-06-26 21:01:35 följande: Jag har en fundering på vad för blommor som passar att ha som brudbukett i februari månad? Hej :) Väldigt svår fråga då de finns så enormt mycket fint :) Men i februari så finns de ju massor med fina vårblommor . Så jag skulle köra på en krispig vårbukett i ljusa pasteller . Med anemoner, ranunkler, snitthyacint, vaxblomma och kanske lite grönt :) Härliga blommor som verkligen andas vår :)Tack för svar, ska googla på de blommor du nämnt. Så jag vet hur de se ut .
När man fått din brudbukett. Hur kan man bevara den sen? Jag vill gärna kunna bevara min och ha som minne sen.
Sara1991 skrev 2013-07-09 15:28:15 följande: 20140222 skrev 2013-07-09 15:04:11 följande: När man fått din brudbukett. Hur kan man bevara den sen? Jag vill gärna kunna bevara min och ha som minne sen. Hej :) Har aldrig sysslat med konservering av brudbuketter så är inte helt hundra på hur de går till . Delvis så går det ju att torka men alla blommor klarar tyvärr inte de , bland annat rosor går att torka . Vet att det finns ett annat sätt att konservera blommor på men är tyvärr inte helt säker på hur de går till . Hör med butiken där du köpte buketten om dem kan konservera den och om de går att göra med de blommorna du har valt :)Tack för hjälpen!