Inlägg från: Pippilångstump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstump

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Jag vill ha en väldigt ljus bukett, sådär skiftande från ljusrosa till vitt över i ljusgrönt. Tänker pioner och rosor, men vad mer?
    Vad kan man tänka sig för pris ungefär?

inte en allt för stor men absolut inte bara en blomma 

• Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 15:39:38 följande:

Hej :) Vilken tid på året gifter du dig? :) Är lite grundliggande till vad de finns för blommor i säsong just då :) Priser varierar mycket mellan butikerna beroende på fraktkostnader, lokalhyra, löner osv . Så jag utgår från de priser som vi räknat på där jag jobbar i stockholm , så de kan variera från de piserna jag anger. Som standard så brukar en normalstor brudbukett börja på ca 1000:- kronor och uppåt finns såklart ingen gräns. Går såklart att få en billigare brudbukett men då är det antingen en lite mindre modell eller billigare blommor och inte exempelvis rosor. :) För en mer exakt prisbild så är det aalltid bra att besöka din lokala florist och få reda på beras prisbilder :)

om 2 veckor :D.Ska köpas utomlands så mest beanch marking mot sverige.

vet du vilka rosor jag menar? vet du några namn på dem som jag kan ange?
  • Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 16:53:16 följande:
    Nej jag vet inte vilka rosor du menar . Vilken färg var du ute efter ? Såg inte i din fråga att de var nån specifik ros du frågade efter :)
    sådana som skiftar från ljusrosa till vitt och över i grönt närmast skaftet
  • Pippilångstump
    Sara1991 skrev 2013-07-09 17:26:33 följande:

denna:=)
  • Pippilångstump
    Johanne skrev 2013-09-15 20:41:16 följande:
    Hallå!

Nu vet jag inte om denna fråga kommit upp förut, men tråden är ju ganska stor!

Jag ska gifta mig mellan jul och nyår nästa år i Jämtland. Under denna tid kan det vara smällkallt. -25 är inte alls ovanligt!

Fråga: Håller en brudbukett i den kylan under en fotografering? Hur ser den ut på kvällen tro?

Nu har jag typ bestämt mig för att ha en broschbukett för att undvika detta problem, men det kan hända att man vill blanda den med riktiga blommor så jag frågar i alla fall!

Tack på förhand! 
    nu kan jag inget om blommor, men vi gifte oss i ett 35° paris i somras. brudbuketten sparades att fotas tills efter vigseln då det var för varmt. således är den med på få bilder.
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)