Inlägg från: vastrahult |Visa alla inlägg
  • vastrahult

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

hej! Jag och min sambo ska gifta oss i slutet på augusti 14, jag hade tankar på att ha 1 blå ros, ett gäng röda rosor (vet inte hur många det går åt till en bukett på ca 25-30 cm) 3 st vita kallor och lite hjärtan på tråd eller nått runt. Funkar dom blommorna den årstiden? rosor funkar väl året runt? men när är det sesong för kallor? skilljer det mycket i pris beroende på vart i landet man bor? Kan du ge ett snittpris på dom blommorna den årstiden? jag har en som kan binda den så jag vill bara veta vad blommorna i sig kostar på ett ungefär. tack på förhand!

• vastrahult
    Sara1991 skrev 2013-12-15 23:17:42 följande:
    Att få tag på dessa blommor är absolut inga problem , dem finns att få tag på året om :) Både kallor och rosor går att få tag på året om :) När de gäller priser så skiljer de enormt från butik till butik. Det varierar mkt beroende på fraktkostnader, lokalkostnader, löner osv . Så generellt sätt så ligger södra sverige och mindre orter lägre i pris om man jämför med exempelvis stockholm . Rosor brukar man räkna från ca 25-30 kr upp till 50-60kr och kallor ca 30-100 kr beroende på storlekar. Men hör med din florist för att få deras priser :)
    ok, hur många rosor skulle räkna ca till en rundbukett på ca 25-30 cm? funkar kallor bra att torka sen efter brölloppet?
  • vastrahult

Har du några bra tips på bra blommor till ett bröllop i slutet på augusti, gärna i rött vitt och även lite blått. Och det ska gärna gå att torka efter sen. Vet inte vad det kostar att konservera en bukett. :-S

• vastrahult

men hortensia är ju bra, har inte tänkt att det finns som snittblomma! Älskar hortensia! Vet du nått om nått vart det ligger i pris?

• vastrahult

Hej! 
    Hur många medelstora rosor skulle du säga att det går åt till eh hysat tajt rund bukett på ca 15-20 cm? tack 

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)