Inlägg från: Rebeqqa |Visa alla inlägg
  • Rebeqqa

Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

Hej! 1.
    Vad heter den stora rosa blomman i mitten? Finns den även som vit? Är det en dyr blomma och svår att få tag på i Juni?

2. Brudslöja i stora mängder är det dyrt i månaden Juni? Jag vet att det är svart att säga, brudslöja brukar vanligtvis bara vara utfyllnad men jag vill ha den mer än till utfyllnad på mitt bröllop. Längs altargången och på matborden tillsammans med vita rosor, som bukett till mina tärnor. Är det dyrt när man ska ha så mycket?
    Borde väl gå att köpa riktigt stora mängder och ordna och knyta ihop lite själv, lite beroende på hur bra de håller om man gör det någon dag eller två innan då de har tillgång till vatten?

1.

2.

• Rebeqqa
    Catelicat skrev 2014-03-08 18:15:17 följande:

Jag är sugen på något sånthär till mig:

Och syrén eller lavendel-buketter till mina två tärnor:

Tyvärr har jag noll koll på om det ens går att få tag på syrén och lavendel i början på juni? Pioner är också knepigt, men det borde gå att få tag på i början på juni...
    Vad tror ni?

Åh herregud, den första bilden.. som en dröm! Jag älskar den.. vet du vilka blommor det är?
  • Rebeqqa

Hej! Jag gifter mig i Maj 2015 och tänker att vi ska ha ett ljuslila och lavender som tema. Min fundering är om lavender ens finns den tiden på året? Finns lavender i naturen villt?
    Finns det några andra ordentligt ljuslila blommor du kan rekomendera? 

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)