Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Kj79 : Okej :) hör med din florist vad dem har möjlighet att få hem :) Brukar finnas mindre rosor att få tag på för ung 25 :- :) men hör med din lokala florist , dem har koll på sånt :)
Kj79 : Okej :) hör med din florist vad dem har möjlighet att få hem :) Brukar finnas mindre rosor att få tag på för ung 25 :- :) men hör med din lokala florist , dem har koll på sånt :)
Hejsan :D Har sett flera trådar här på BT dem senaste dagar med diskussioner kring prinsessan Madeleines klänning, tårta osv men ingenting om blommorna. Så nu slänger jag ut frågan här :)
Vad tyckte ni om hennes val av bukett ?
:)
Ja de är liljekonvalj :) , en tradition inom kungabröllop. Tycker också att den är jättefin :D Passar utmärkt till hennes klänning som är väldigt vintage enligt mig , och buketten känns väldigt klassisk och romantisk så passade bra till helheten :) Är också väldigt glad att hon valde att ha en rund bukett istället för en droppe, tidigare så har kungligheter oftast haft droppar så var kul att hon bröt de :)
Hej :D
Vildväxande blommor har tyvärr inte samma hållbarhet som snittblommor så då är de extra viktigt att vara noga med hanteringen . Plocka gärna blommorna 1 dag innan du ska göra buketten , så gärna 2 dagar innan bröllopet . Gör nya snea snitt med en vass kniv, sätt i ljummet vatten, var noga med att ha blommorna i vatten så länge det går . Att ha med en vas vatten till frisör , fotograf osv kan vara bra :) Har man möjlighet så försvara blommorna gärna svalt :)
Hej :) Låter väl som en jättebra plan :D Både rosor och syrener är supervackert och dem passar också väldigt bra ihop . Så tror att de kommer bli väldigt fint :)
FridaoJohan : Hej :) buketten består av rosor , liljor, plomosus och ruscus och dessa är i säsong året om :) som Jag sagt tidigare så varierar priserna väldigt mycket från butik till butik . Mycket beroende på fraktkostnader , hyra ,löner osv så de är väldigt svårt att uppskatta . Men om jag räknar på Vad vi i min butik skulle ta så skulle Jag säga mellan 1500-1700 beroende på dagspriser och storlek :) men hör gärna med en lokal florist för en mer exakt prisbild :)
Om jag tänker binda buketten själv, vad är för och nackdelar med att köpa rosorna på tex ica eller hos en florist?