Vichy skrev 2013-10-15 11:38:04 följande:
Sommarbröllop blir det! Jag kan inget om blommor så jag vill veta vilka typer av blommor jag kan fundera på! Typ namn, sorter, färger..
Många brudar tror ofta att man behöver ha stenkoll på vilka blommor, färger osv som buketten ska innehålla innan man kommer till en florist . Men så är det absolut inte , vårat jobb som florister går ut på just det . Att vägleda brudar i sina val och komma med ideer och tankar. Och tillsammans med bruden så kommer man fram till bästa möjliga bukett.
Så de jag tycker att du ska göra är att sätta dig ned vid datorn och fundera, googla gärna och samla inspiration. Fundera kring vilken känsla du vill att buketten ska förmedla , ni kanske har något tema på bröllopet som buketten kan inspireras av. De bästa är att undvika att fokusera på specifika sorter utan mer på känsla och färg .
Sedan tycker jag du ska boka in en konsultation med din lokala florist. Då kommer ni gå igenom alla dina ideer och tankar , även val av klänning och färger brukar man gå igenóm. Hon kommer kunna visa dig exempelbilder på olika modeller och även visa lite olika blommor i kylen och tillsammans bolla ideer och tankar för att tillslut komma fram till din bukett :)