Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Aline83: Har du erfarenhet av att binda buketter sedan tidigare? Har man ingen erfarenhet av detta sedan tidigare så rekkomenderar jag starkt att man går till en florist och får buketten bunden av ett proffs. Det är inte så lätt som många tror att binda en bukett , det finns alltså en anledning till att man behöver utbilda sig för att jobba som florist. Känner man att man gärna gör sin egen bukett för att man tycker att de är roligt så föreslår jag att man väljer en enkel rundbunden bukett med ex: rosor och lite gröna kvistar , med lite övning så ska det även som amatör gå att få ihop en fin bukett Därimot att jobba i oasis rekkomenderar jag dig starkt att undvika. Det krävs väldigt mycket kunnande och skicklighet för att på korrekt sätt göra en brudbukett i oasis. Oasisen är väldigt skör vilket gör att om man inte sticker rätt så kommer blommorna ramla ur. För att blommorna ska stanna i oasisen så gaffelskaftas varje blomma och fästs i oasisen med ståltråd. Det är alltså enormt mycket hantverk och kunnande som ligger bakom. Så om du gärna vill göra din egen bukett så satsa på en handbunden