Inlägg från: 20 juli 2013 |Visa alla inlägg
  • 20 juli 2013

Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?

Jag ska dit imorgon for att forhoppningsvis bestalla min ring. Jag vet inte om det uttryckligen star pa deras hemsida men dem gor aven bespoke dar (alltsa egendesignade ringar). Om det ar nagot jag kan hjalpa till tatt koll upp/titta pa pa plats sa hojta till innan 6pm imorgon!

• 20 juli 2013

Tillbaka fran 77 diamonds helt splitternya kontor i Mayfair (och efterfoljande drinkar for att fira ringbestallningen:)) och ar supernojd pa alla satt. Valdigt proffsigt bemotande och en mycket hjalpsam saljare som systematiskt hjalpte oss besluta oss. 
    Vi var dar en hel timme och trots att jag i stort sett redan hade bestamt mig for vad jag ville ha och tyckte att jag hade ratt bra koll pa vilken diamant det skulle vara larde jag mig jattemycket och kanner att jag nu bestallt en battre ring an vad jag hade valt sjalv...dessutom till samma pris!!
    Det var superbra att faktiskt fa se diamanterna, kunna jamfora farg, klarhet osv for att bestamma just vilken jag skulle valja till min ring. Tex valde vi nu en diamant som inte var lika djup som de ovriga utan istallet hade vikten utspridd over en storre diameter och darmed ser storre ut vilket passar utmarkt i en halo ring som jag kommer att ha.
    Jag kan verkligen rekommendera dem men tror att det ar klokt att ringa och prata med dem innan ni bestaller for att fa hjalp med att hitta just den perfekta diamanten for er ring.

Jag kunde inte vara nojdare och langtar redan till den ar klar att hamta. 4 langa veckor:(...

• 20 juli 2013
    FrökenW skrev 2013-05-23 15:11:37 följande:
    Kul! Får definitivt bli ett besök då, någon som ha tips på bra restauranger i området att besöka efteråt? Tror inte pojkvännen kommer vilja beställa när jag är med men det känns ändå som ett bra tillfälle att fira lite... 

Jag är mest inne på 1477 vintage med en cushion (möjligen asher) och en vouge eternity som framtida vigselring, någon som har valt/sett dem i verkligheten?
    Hakkasan och Nobu ar 2 bra firarrestauranger i narheten. Eller kanske en bra kottbit pa Goodmans?.. allt inom nagra minuters promenad. 
  • 20 juli 2013
    FrökenW skrev 2013-05-30 22:25:18 följande:
    Tack för tips! Du råkar inte känna till några riktigt bra Indiska el Kinesiska krogar också? Behöver inte vara precis i kvarteren. 

Bara lite OT, förlåt TS. Lovar att återkomma när vi varit där. 
    Amaya London ar en riktigt bra indisk restaurant inte alltfor langt infran och min favoritkines ar Yautcha i Soho. Vill du ha enklare kinesiska restauranger finns ju alltid China town inom rackall. Lycka till med ringen och hoppas ni far en trevlig middag efterrat.
Svar på tråden Nån som har/ska köpa sin ring på 77diamonds?