Inlägg från: psychosomatic |Visa alla inlägg
  • psychosomatic

Valet av vigsel/förlovningsring!!

Förlovningsringen valde fästmannen, så det var inte så svårt (för mig i alla fall!) fast han visste ju ungefär vad jag gillade för stil. 18 karat vitt guld med en diamant i princess cut. Vigselringen var inte så svår att bestämma sen. Jag provade några olika ringar men de var alla i samma stuk, jag visste att jag ville ha flera diamanter i rad sådär och att diamanterna skulle matcha min solitaire i princess cut. Jag provade några vigselringar i samma stuk fast där diamanterna var runda istället och det såg inte alls lika bra ut eftersom solitairen är princess cut. Vigselringen är också 18 karat vitt guld. Jag tyckte att det var ganska lätt att bestämma vigselringen, vi gick bara runt till affärer och så provade jag olika ringar tillsammans med min förlovningsring och då såg man på en gång om det matchade och såg bra ut eller inte.

Förlovningsringen

Förlovningsringen från en annan vinkel

Vigselringen

• psychosomatic

Ja då förstår jag att det kan bli svårare! Men finns det nån ring (antingen förlovningsring eller vigselring) där du är mer bestämd eller du vet lite mer åt vilket håll det lutar? Då kan du bestämma den och sen försöka leta efter en matchande andra ring :)

• psychosomatic

Och ja, det valde han riktigt bra, jag är sjukt nöjd :D Det hade ju kunnat bli så fel eftersom han valde den helt själv.

• psychosomatic

Måste bara tipsa om dessa roliga ljudvågsringar. Man spelar in när man säger nånting (i det här fallet har de spelat in när de sagt "I do") och så får man siluetten av ljudvågen av sin röst när man säger vad man nu väljer att säga. Nu är jag oerhört nöjd med båda mina ringar, men ändå en kul grej det här tyckte jag :)

Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!