Inlägg från: BellaBella |Visa alla inlägg
  • BellaBella

Valet av vigsel/förlovningsring!!

Hur i allsindar ska man kunna bestämma sig för EN ring? 
    (Alltså, en förlovningsring och en vigselring.)

Det finns sååå mycket vackra ringar, finns flera varianter jag kan tänka mig och nu är jag väldigt nyfiken på hur ni andra där ute resonerade runt erat ringval.

Man ska leva med dessa ringar tills man dör, och dom skall ju självfallet vara fina men även tåla livets gång!

Vilken metall valde ni och vilken modell och varför?
    Berätta gärna så jag blir klokare. NYFIKEN!

• Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!
  • BellaBella

Riktigt snyggt! Bra val av din karl! Skrattande
    Ja det är ju lättare när man har fått en förlovningsring! Men vi gifter oss utan att förlova oss och jag vill ha 2 eller tom 3 ringar och det är jättesvårt alltså! 

• BellaBella

Princesscut är jättevackert, tittar på det.

• BellaBella

Tack snälla för att ni berättar, det uppskattas verkligen!  Jag har huvudbry här! Obestämd
    majjja, men åååh det låter ju super-romantiskt! Hjärta
    Vi har tidigt i förhållandet pratat om att gifta oss och våran syn på samliv och äktenskap är densamma, och det är något vi båda eftersträvar och verkligen vill göra tillsammans!
    Enstensringar med minst 6 klor är galet snygga. Har tittat på såna och har en sådan favorit. Men frågan är ju om man inte tycker den är ivägen? Jag är ingen flick-tjejj som använder ringar eller smycken förutom örhängen, så detta  är så himla svårt.. Jag har fria händer från min blivande, och det gör ju fan inte saken lättare hahaha!
    *(förlåt mig, vilket oviktigt I-landsproblem)*

psychosomatic
    Ja det är  fria händer som sagt, vet bara att jag vill ha palladium eller möjligtvis platina i ringen. 
    Velar mellan solitär med en allians eller evighetsring, och en trestens ring med en utan diamanter. 
    Huuua va svårt!

• BellaBella

Vacker ring!! Lovely! Jag tittar på 3stensringar, men det finns ju så mycket, och så många sidor.
    Tusen tack, utsökt ring du har så jag förstår att du föll! ska tiita på den sidan Solig 

• BellaBella

Karamell, får jag fråga hur stora diamanterna är?

• BellaBella
    majjja skrev 2013-05-03 21:14:07 följande:
    jag är inte heller någon smyckestjej. har hål i öronen men aldrig örhängen. det var typ till vigseln och kanske om vi är bjudna på bröllop själva. Annars inget. 
    men jag har inga som helst problem med att hamycket gnister på fingret, det uppväger mitt övriga smyckeslösa jag :-P

de med 6 klor är jättefina. Faktum är att om han inte hade valt en till mig så hade det troligen blivit en sån. Ville ha en klassisk "tiffany fattning" typ. Tidlöst men ack så fint .)  
    Jag tänker precis likadant!
    Vill ha en fet jäkla *jag är gift med mitt livs stora kärlek* ring men ändå nåt som man kan leva med, jag är ganska aktiv och klantig haha!  Vill ha en sån 6-8 kloinfattning men känner mig själv och är orolig att jag har söner den eller annat med den haha! 
  • BellaBella
    majjja skrev 2013-05-03 21:15:42 följande:
    ja just ja, nej. Den är inte i vägen. Man vänjer sig och enda gången den är "i vägen" är typ när man tar på nylonstrumpor eller tunna fingervantar, och då kan man ju vara lite försiktig
    Intressant, är det så??? Har försökt luska och får intrycket av att dom flesta inte stör sig på eller upplever att deras solitärer är ivägen! Det gör mig såååå glad att höra och känner mig oerhört lugnare. 
  • BellaBella

PoS, visst är det svårt! *kliar mig i huvudet* Kan också tänka mig en enkel ring och en solitär eller 3sten eller nåt annat... aaaah!!Tungan ute

Mariaa, ja juste dom e väldigt söta ihop! Lär va tjusigt på fingret! Skrattande

• BellaBella

Och priset ja.. det är väldigt mkt pengar men det är nåt både jag och min blivande tycker faktiskt får kosta vad det kostar, men jag känner att 20.000 är fan max. Kommer man ens våga använda dom då? 

Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!