Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Valet av vigsel/förlovningsring!!

min man valde min ring när han friade. Jag hade nämnt vid något tillfälle att om jag någonsin gifte om mig så ville jag ha en enstensring. Jag har egentligen alltid tyckt att de är så himla fina men då när jag gifte mig gång nr 1 så fanns inte pengarna. 
    Nu menade ju inte jag att han var tvungen att stå för kostnaden men han friade med ring och på knä och allt :)
    Och den ringen var verkligen sååå fin.
    Min ring är i vitt guld, enstens, med 8 klor.

Det enklaste om ni väljer ihop är ju om du testar en del, så får du ett hum om hur de känns och ser ut på dig, 

• Principisessan
    BellaBella skrev 2013-05-03 21:04:37 följande:
    Tack snälla för att ni berättar, det uppskattas verkligen!  Jag har huvudbry här! Obestämd
    majjja, men åååh det låter ju super-romantiskt! Hjärta
    Vi har tidigt i förhållandet pratat om att gifta oss och våran syn på samliv och äktenskap är densamma, och det är något vi båda eftersträvar och verkligen vill göra tillsammans!
    Enstensringar med minst 6 klor är galet snygga. Har tittat på såna och har en sådan favorit. Men frågan är ju om man inte tycker den är ivägen? Jag är ingen flick-tjejj som använder ringar eller smycken förutom örhängen, så detta  är så himla svårt.. Jag har fria händer från min blivande, och det gör ju fan inte saken lättare hahaha!
    *(förlåt mig, vilket oviktigt I-landsproblem)*
    jag är inte heller någon smyckestjej. har hål i öronen men aldrig örhängen. det var typ till vigseln och kanske om vi är bjudna på bröllop själva. Annars inget. 
    men jag har inga som helst problem med att hamycket gnister på fingret, det uppväger mitt övriga smyckeslösa jag :-P

de med 6 klor är jättefina. Faktum är att om han inte hade valt en till mig så hade det troligen blivit en sån. Ville ha en klassisk "tiffany fattning" typ. Tidlöst men ack så fint .)  
  • Principisessan

ja just ja, nej. Den är inte i vägen. Man vänjer sig och enda gången den är "i vägen" är typ när man tar på nylonstrumpor eller tunna fingervantar, och då kan man ju vara lite försiktig

Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!