Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Valet av vigsel/förlovningsring!!

vi var väldigt öppen tro jag.. eller.. jag tänkte mig en vanlig, traditionell guldring.. slät eller med något enkelt mönster. men annars var jag väldigt öppen för förslag faktiskt. och så såg vi att titanringar var på rea. så gubben fråga om vi skulle ta sånna. och varför inte tänkte jag. :) är väldigt nöjd med min ring! hoppas bara jag kan hitta någon vigselring som passar! kan bli svårt mest på grund av att jag inte har så mycket plats kvar på fingret. 

vi kom dock inte överens om vilket sorts guld vi skulle ha i inlägget, så vi gjorde helt sonika så att vi tog olika hehe. 

har sett den gär på etsy som kan ev. funka till förlovningsringen.. men de e ju så svårt när man inte kan pröva!

• filibustern
    BellaBella skrev 2013-05-04 20:07:56 följande:
    Fina ringa ni har, och filibustern, va coolt med titanringar! Slitstarka Ja det är ju sååå jäkla svårt att välja när man inte kan prova. Har bara typ guldfynd och sådana kedjor i närheten, och har tittat lite där men tycker inte att dom har så mkt.
    tack :) jo vi har guldfynd 10 mil härifrån, visst finns de ju fina ringar, men vill försöka ha ett material som kan möta titanets, för att minska risken att vigselringen blir nött på av titanringen. 
  • filibustern
    BellaBella skrev 2013-05-05 08:47:36 följande:
    filibustern, väldigt fin diamantring, är den i titan?? 
    Så det är bäst om båda är i titan då? Jag har tom lekt med tanken att ta 2 i platina och sen "sätta ihop"så dom inte snurrar runt och skaver. Kanske är dumt, jag vet inte riktigt.. 
    ne. den finns i silvet/platinum, platinum och silver. tänkte mig platinum på den här, mest för att den faktiskt har ungefär samma hårdhet som titan (om inte mer?) bäst om båda är i titan ja, men jag tror det skulle funka med platina, för att det just är en väldigt hård metall, och så håller den sig vit/grå. :P 

ne det låter inte dumt alls, har för mig det är en del som gör så. :)  
Svar på tråden Valet av vigsel/förlovningsring!!