Inlägg från: Angelica och Engin |Visa alla inlägg
  • Angelica och Engin

Behöver tips om en bra BH.

Hej

Jag skall ha en bröllopsklänning som är tub upp till så jag behöver en bh som håller upp så man inte får häng pattar =P

Jag har 70E så H&M och så funkar inte..

• Svar på tråden Behöver tips om en bra BH.
  • Angelica och Engin

tack för tipsen =)

gick till lite butiker men så svårt att veta hur mycket klänningen trycker neråt och in. tyvärr har klänningen inte kommit så jag kan inte köpa ett par bh:ar å prova mig fram =(

finns det några "speciella" bh:ar som man skall ha under just en sådan klänning? 

• Angelica och Engin
    Aniara4 skrev 2013-05-04 23:48:46 följande:
    En bra klänning har ju en inbyggd korsett som sitter åt så att man inte behöver någon bh (jag hade lika gärna kunnat vara utan, E-kupa till trots), men jag vet inte vad det är för klänning du har beställt. Är den en billigare variant kanske den inte är uppbyggd på samma sätt.
    det är en äkta maggie sottero med inbyggd korsett men tycker den  trycker ner brösten istället för upp. Vill få en fin klyfta.

• Angelica och Engin
    tisa skrev 2013-05-05 09:49:22 följande:
    Vart köper du bh i vanliga fall? 70E hittar man knappt i Sverige, iaf inga bra.. Jag har 70FF nu och beställer alltid från England, gjort det i 8 år. Kolla på bravissimo.com eller figleaves.com Det fungerar hur bra som helst! Jag skickar ofta tillbaka och byter om det blir fel i storleken, kostar ju lite men väldigt värt.
    Freya Deco strapless är toppen! www.bravissimo.com/products/lingeri e/strapless-bras/
    Har också hört att wonderbra skulle vara bra, men inte testat själv.

ska kolla upp detta men vanligtvis NK och åhlens gärna på nätet också.

Min klänning är ju väldigt låg i ryggen så jag är osäker på om det funkar med en vanlig axelbandslös bh.
    Borde ju finns bh:ar som funkar perfekt med en bröllopsklänning. 
  • Angelica och Engin

ja det får nog bli en wonderbra ultimate strapless.. verkar som den toppar listorna..

freebra funkar inte får utslag av den och jag tycker inte den trycker upp så bra.

• Angelica och Engin

jag köpte också en wonderbra igår men de verkar små i storlekarna?? jag va tvungen att ta 70G i vilket fall som sitter bh:n bra och jag är nöjd tack allesammans =)

Svar på tråden Behöver tips om en bra BH.