• Chicita

frisörskajävel

Till att börja med så skulle jag ha klagat.
    Dom kan ju inte sätta tillbaka håret, men dom kan sätta i löshår eller i alla fall bjuda dig på bröllopsfrisyren eller något.

Jag sitter på mitt hår när det är utsläppt.
    För några år sen var jag till en frisör som jag känner. Hon tyckte att håret var lite slitet och frågade om hon fick ta 5-10 cm och jag tänkte att det kanske var lika bra eftersom det var länge sen jag klippte mer än bara någon cm i taget.
    En annan frisör kommer förbi efter en stund och säger "oj vad långt hår du har. Skulle du verkligen klippa så mycket?" och jag tänkte att jaaa.. vi sa ju 5-10 cm så....
    Men det blev nog 20-25 cm och jag var inte glad, vilket hon fick höra.
    Hon försökte försvara sig med att det ju hade varit så ojämt.
    Och jag frågade om hon menade att det var skålat. Som jag sa att jag ville ha det - eftersom hon hade klippt av det rakt. Och ja det hade hon ju menat. Hon hade trott att det var en miss att det inte var rakt avklippt *suck*

Så jag förstår vad du menar.
    De flesta andra skulle säkert säga att "men du har ju fortfarande långt hår" och "det ser så mycket tjockare ut nu"...
    Men det spelar ingen roll. Man känner sitt hår, och om det blivit bara några cm kortare än man tänkt så känner man sig korthårig. 

• Chicita

Jag brukar inte hålla inne med vad jag tycker. Och speciellt inte när det gäller mitt hår om någon klantar till det.
    Så det är mer än en frisör här i stan som har fått frågan och det påföljande konstaterandet (rådet):
    - Hur står det till med kunskaperna om det metriska systemet? Jag sa X cm och du klippte XX cm. Du kanske skulle gå hem och ta en linjal och plugga lite så du vet hur mycket X cm är till nästa gång.

Det brukar ta skruv i alla fall. Och det är sällan som dom krävt mig på full betalning när jag varit så missnöjd och verkligen kunnat peka på vad jag är missnöjd med. Det är lättast om man gör det direkt när man kan ta en bit av håret och faktiskt mäta den om dom påpekar att dom inte har tagit för mycket Tungan ute 

Svar på tråden frisörskajävel