• Lenblo

frisörskajävel

De enda gånger mitt hår blivit ordentligt misshandlat har det varit en proffessionell frisör inblandad. Amatörerna har alltid gjord precis vad jag sagt åt dem. Senast bad jag en frisör att ta "så lite som möjligt", "bara det som är slitet". Resultatet var 25 cm kortare! Om jag inte hade varit fullt upptagen med att förneka förödelsen hade jag gett honom en utskällning istället för betalning.
    Hans lama ursäkt var "du har ju fortfarande långt hår". Vad har hans uppfattning om vad som är långt hår med saken att göra?!? Nu, två år senare, har håret växt ut igen men jag morrar fortfarande när jag åker förbi butiken.

Nåja. Det ledde i alla fall till att jag hittade denna sida:

feyeselftrim.livejournal.com/

Om man gör det steg för steg är det faktiskt inte särskilt svårt att klippa sitt hår själv och man slipper oron. Sedan dess har jag aldrig låtit någon annan komma i närheten av mitt hår med en sax och jag har kontroll över varje centimeter.

För att återgå till vad du ska göra nu:  Håller med Allis. Ev. så kräver du en hårförlängning.

• Lenblo

Jag glömde visst skriva att det som funkar att göra själv förstås är att toppa ett ganska långt hår i olika stilar. För allt mer avancerat får man försöka med blivandebruds tips. Alternativt i förväg hota med att inte betala om man hittar ett enda hårstrå i högen som är längre än x cm då.

Svar på tråden frisörskajävel