Inlägg från: Anonym (känslig?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känslig?)

möhippa på vännernas eller brudens sätt?!

Hej!
    Min kompis ska gifta sig i sommar. Möhippan planeras av hennes andra vänner och ajg är lite delaktig- vill itne trampa de andra på tårna!
    Kompisen som ska gifta sig uppskattar inte sexskämt eller strippor osv! Hon är inte en sån person!!
    Nu har hennes bästakompisar planerat poledance till hippan och jag känner mej anti till det! min kompis gillar dans kanske ska tilläggas.

Hur tänker ni kring poledance? Är det för sexistiskt?

• Svar på tråden möhippa på vännernas eller brudens sätt?!
  • Anonym (känslig?)

Bruden är en av mina närmaste vänner, men hon kommer inte från min stad där hon nu bor, och har flera nära vänner som hon är uppvuxen med och det är de som planerar hippan. Jag vill inte ta över! Är redan engagerad i tårta, hår, dukning, bukett, städning osv och vill att hennes nära vänner ska känna delaktighet och inte att jag tar över.

Själv tycker jag inte att poledans är roligt alls, varken att titta på eller försöka göra, och jag är inte i närheten så pryd som bruden!!! Därför reagerar jag nu på dansvalet!

• Anonym (känslig?)

Jag har idag varit i kontakt med anordnarna av hippan och sagt ifrån mej mitt deltagande.
    Av flera anledningar, men en av dem är poledansen.
    Varken jag eller bruden är vältränade eller vana att dansa så val av aktivitet känns inte rätt.
    Bruden gillar att se på dans, men hon dansar inte själv, går ej heller på klubb!

En sak till som var avgörande är priset på hela hippan. Då vi måste åka långt ca 20 mil, för att kunna delta, samt aktiviteternas kostnad så har jag helt enkelt inte råd.

Bruden är en av mina närmaste vänner men jag kan ändå inte offra hela familjens semesterkassa på detta.
    Aktiviterna kostar 1200:- till det kommer lunch, middag, dricka, transport, inträde, brudens mat och dricka samt min resa och boende. Lågt räknat kommer det kosta mej 2500:- samma kostnad kommer för svensexan som min man ska på. 5000:- totalt mäktar vi inte med hur nära vänner brudparet än är!!

• Anonym (känslig?)

Js fästmö- du har rätt! det är de kostnaderna...
    Kalaspinglan- tyvärr står det inte mellan "kul" och "aptrist" utan mellan "kul" och "förbannad".
     Det går mej emot att betala massa pengar för något som jag verkligen inte vill delta i oavsett om någon annan lagt manken till och försökt göra det roligt! Sen menar jag inte att hippan ska anpassas till mina önskemål, men jag tycker att kostnader och aktiviteter ska vara på en rimlig nivå där alla som betalar kan delta. Och där alla kan ha råd att delta!

• Anonym (känslig?)

Det är inte en stark överreaktion! Jag känner bruden och vet vad hon gillar, vi har pratat massor om hippor och vet att vissa delar hennes nu kommande är saker hon inte vill vara med om!

Klart att man kan tänka på resekostnader för deltagare, speciellt som  i detta fall att bruden, jag och någon till måste resa de 50 milen- inte de som anordnar hippan. Man kan ju fundera över varför det är bruden som måste resa och inte deltagarna?!!

Skulle ALDRIG betala 1200:- för en middag ute!!! har aldrig gjort och kommer aldrig att göra!

Svar på tråden möhippa på vännernas eller brudens sätt?!