• niriel

möhippa på vännernas eller brudens sätt?!

Jag var med på pole dancing med en kompis möhippa, det var ohyggligt kul och jag hade sån träningsvärk under nära nog en vecka att det var helt galet. Och som övriga ovan säger, det behöver inte alls göras speciellt sexigt, det kan göra det men på det tället vi var var instruktören väldigt noga med att känna in vad vi ville göra och vad som var ok med alla inblandade innan hon föreslog något speciellt utmanande. Jag skulle gissa att det blir en väldigt uppskattat aktivitet!

• niriel

Men så himla dåligt av de som planerar att inte se till att planera aktiviteter efter alls möjlighet att vara med! Om det nu är en av dina närmaste vänner så utgår jag från att hon kommer att bli besviken på att du inte är med, och det måste väl de som planerar hippan veta om? Det viktigaste är ju inte vad man gör på en möhippa utan att så många som möjligt är med och umgås, tycker åtminstone jag.. Förlåt om jag stampar någon på tårna här, men det där tyckte jag var dåligt av vän-gänget att göra...

• niriel

Jag åkte 40 mil för min möhippa, det var ingen som betalade min resa (för jag skulle ändå hälsa på lite kompisar hade jag tänkt och så blev det ju typ också..) och det skulle jag nog aldrig få för mig att kräva heller. För min del kändes det väldigt naturligt i efterhand att det var jag som skulle resa, i och med att flertalet av mina vänner bodde i Skåne och jag hade flyttat därifrån, det var helt enkelt mycket enklare att lösa allt logistiskt med att jag åkte ner. Dessutom var tre av mina  vänner gravida (eller fyra visade det sig senare, men det visste jag inte då), så att de skulle resa var liksom inte ens med i tanken.

Och 1200 kr för en middag... Jag gillar att äta ute, jag älskar god mat och gott vin, och det kan gärna dra iväg om man ska äta lite finare och trerätters med dryck. Så jag kan inte tycka att det är märkligt heller.

Det jag tycker är märkligt är att det inte har kollats upp att kostnaderna är ok i gruppen innan planeringen har dragit igång. Jag anser att man anpassar kostnader så att så många som möjligt ska kunna vara med snarare än att man vill göra så fancy aktiviteter som möjligt. Jag tycker att Kalaspinglans förslag ovanför, att du och din vän har en egen kväll tillsammans, lät som en jättebra idé! 

Svar på tråden möhippa på vännernas eller brudens sätt?!