• niriel

Post-bröllopsdepression? Ni som redan är gifta

Jag har hört många som har sagt samma sak, att det blir tomt efteråt, och det kan jag förstå. För vår del var det ganska intensiv planering under stora delar av ett år, och sen...poff! Allt klart! Vi lade bröllopsresan vid nyår (gifte oss i juli) så vi hade den att se fram emot och "småplanera" inför, det tror jag hjälpte mig väldigt mycket. Men när en händelse som tar så mycket av ens tid under så lång tid plötsligt är klart, det är väl rätt självklart att det blir ett tomrum.

Om jag ska försöka komma med något tips.. Vi hade "planerings-måndagar" inför bröllopet, det kunde vara en dag att bestämma och beställa inbjudningskort, en dag att bara "götta" sig åt vad som komma skulle, en dag att göra bordsplacering och liknande. Vi omvandlade det till "mys-måndagar", så att vi fortfarande vek tid för det, men istället kanske läste gästboken, tittade på bilder, valde foton till tackkort, tittade på kartor inför resan och liknande, så att vi trappade ner. Efter bröllopsresan har allt varit "som vanligt" igen! 

Svar på tråden Post-bröllopsdepression? Ni som redan är gifta