Mår dåligt
Jag har tillbringat mycket tid med att bearbeta inte en utan två våldtäkter. Den första skedde när jag var 14 år den andra för 3 år sen.
Det är otroligt påfrestande till och från men det som hjälpt mig är att sortera saker och ting.
Så försök tänka
Våldtäkten- vidrigt och smärtsamt bearbeta försig.
Maten- Fortsätt jobba på att hitta någon som kan hjälpa dig reda ut det. Eftersom du har erkänt för dig själv att det är ett problem, gör ett mat schema. Ställ klockan på mobilen. Ät små mål med 3 timmars mellanrum.
Bröllopet- Roligt, spännande, underbart
Försök att inte blanda ihop det olika sakerna. Gör små mentala fack i huvudet där du sorterar sakerna. Bröllopet är något fantstiskt underbart och härligt och ska inte överskuggas av annat otrevligt. Sätt dig ner och planera lite bröllop. Lägg en liten stund och intala dig självmentalt att nu ska jag planera bröllop, det här är roligt och givande det här mår jag bra av. Så försöker du lägga det andra tråkiga åt sidan så länge.
För mig att bearbeta mina otrevliga händelser är känslan av att jag är en vinnare, jag ska inte låta det lägga en mörk hinna över mitt övriga liv. Jag måste få tillåta mig själv att hela tiden gå framåt och njuta av livet och av roliga händelser. Få vara lycklig! Det är otroligt viktigt att tillåta sig själv att vara glad.
Angående din syster förstår jag att det är jobbigt, dels för att det är din syster och man lider med dom man älskar och dels för att tanken var att hennes föredetta skulle ha tagit korten.
Försök att inte gräva ner dig för mycket i din systers känslor utan hon vet nog att du finns där och stöttar ändå utan att du är för känslomässigt engagerad. Kan ni fråga hennes föredetta om han kan ta korten ändå trots omständigheterna?
Annars kanske ni ska be ett par personer ur den närmaste skaran att ta kort. Vet ni någon som är lite intresserad kanske?
När prästen ringer, säg sanningen. Berätta vad du går igenom och att du behöver lite vägledning. En prästs jobb är bland annat att stötta och vägleda och om du berättar vad du går igenom så kommer han nog kunna guida dig i vigsel djungeln.
Lycka till! Stor Kram!