• Llindaa

Dop och bröllop samtidigt, letar festlokal febrilt!

Hej!
    Vi ska döpa vår dotter den 15 juni och i samband med det ska vi gifta oss, som en överasskning.
    Så ingen av gästerna kommer veta om det
    O nu letar jag festlokal i närheten till rimligt pris.
    Vi kommer ha dopet i Ulriksdal. Nån som vet nån lokal  närheten?!

Blir jätteglad för all hjälp man kan få!

TACK  

• Svar på tråden Dop och bröllop samtidigt, letar festlokal febrilt!
  • tiger

Är det Ulriksdal i Stockholm du pratar om?
    Vad vill du ha för lokal, hur många ska ni vara? 

• Llindaa

Japp Stockholm. En för ca upp till 40 pers. Dit man fixar egen mat. Blir enkelt eftersom ingen vet att vi ska gifta oss

• Js Fästmö

Nu vet jag inte hur det ser ut där, men min broro gjorde samma sak, kombinerade dop och vigsel och hade allt i församlingshemmet efteråt. Jättefint var det med en underbar trädgård, och de hade ju allt som man kunde låna som bord, vita dukar, fint porslin m.m. Klädda stolar osv.

De betalade extra för finare porslin och kyrkan erbjöd serveringshjälp.

Min bror är kock så de hade lagat mycket mat som de tog med, men på församlingshemmet fanns ett bra kök med stora kylar så det kunde inte blivit bättre.

Gratis var det att låna lokalen också!

• Marjasinus
    Llindaa skrev 2013-05-19 19:18:59 följande:
    Hej!
    Vi ska döpa vår dotter den 15 juni och i samband med det ska vi gifta oss, som en överasskning.
    Dålig idé. Tala om i förväg vad som väntar istället...
  • Red Lion

Det behöver väl inte vara en dålig idé? Är väl ganska vanligt efter vad man hört. Alla vill inte ha så mkt "fuzz" omkring sitt bröllop.

• Js Fästmö
    Marjasinus skrev 2013-05-21 10:21:49 följande:
    Dålig idé. Tala om i förväg vad som väntar istället...

Tycker det är en jättebra idé! Har varit på 3 "överraskningsbröllop" och alla har varit superlyckade!

Varför tycker du det är en dålig idé`? Har du erfarenhet som inte varit bra som man kan lära utav? :)

• Alyllyra

I studentområdet i Bergshamra (Kungshamra) precis i närheten finns en föreningslokal som är ganska fin som man kan hyra. Det är kanske inte den finaste lokalen jag har varit i (det är ju en studentlokal...), men den är ganska funktionell och ligger ju nära.

Vilka krav ställer ni på lokalen? Ska det finnas kök, porslin, bar, personal? Möjlighet att catera mat utifrån? Ska man kunna vara ute?  

• Marjasinus
    Js Fästmö skrev 2013-05-21 10:34:46 följande:

Varför tycker du det är en dålig idé`? Har du erfarenhet som inte varit bra som man kan lära utav? :)

Folk tycker i allmänhet inte om att bli lurade. Jag var inte på plats själv men en jobbarkompis mamma dundrade ut ur kyrkan med tårarna sprutande för att hon var så arg när de gifte sig. Flera andra trådar här på BT har vittnat om samma sak.

Jag vet inget om TS familj eller vänner men man ska nog ha rätt bra koll på sina gäster för att veta att något sådant här går hem. 
  • Js Fästmö
    Marjasinus skrev 2013-05-21 10:56:19 följande:
    Folk tycker i allmänhet inte om att bli lurade. Jag var inte på plats själv men en jobbarkompis mamma dundrade ut ur kyrkan med tårarna sprutande för att hon var så arg när de gifte sig. Flera andra trådar här på BT har vittnat om samma sak.

Jag vet inget om TS familj eller vänner men man ska nog ha rätt bra koll på sina gäster för att veta att något sådant här går hem.

Visst, det bör man ha.

Fast om vuxna människor beter sig så är det ju fruktansvärt tragiskt.

Sedan är det ju skillnad på att bli " lurad" och var amed om en överraskning. :)

• Marjasinus
    Js Fästmö skrev 2013-05-21 11:21:46 följande:

Visst, det bör man ha.Fast om vuxna människor beter sig så är det ju fruktansvärt tragiskt.

Sedan är det ju skillnad på att bli " lurad" och var amed om en överraskning. :)

Uppsåtet är ju att överraska, men hur mottagaren kommer ta emot det är svårt att styra över. Vissa tycker fruktansvärt illa om att bli lurade, vissa har ju t o m problem med de enklaste överraskningar. Vissa tycker det här med bröllop är en för allvarlig sak för att skoja med.

Jaja TS har säkert koll och det blir nog kanonbra så kanske att folk som kan svara på frågorna TS ställer ska skriva här istället :)
  • Red Lion
    Js Fästmö skrev 2013-05-21 11:21:46 följande:

Visst, det bör man ha.

Fast om vuxna människor beter sig så är det ju fruktansvärt tragiskt.

Ja vet man med sig att man har såna konstiga människor bland gästerna kanske man ska undvika det. Men jag vet inte om jag skulle vilja ha med dem på ett vanligt bröllop heller. Man har ingen rätt att reagera så och bli upprörd över andras val av bröllop. Då får man ta och dölja det. Så löjligt.
  • tiger

Hörrni, vi ska inte lägga oss i om idén är bra eller dålig och har ni behov av att diskutera det så gör det i ett annat forum. Hon behöver hjälp med lokal och har man inget vettigt att bidra med så håller man tyst. www.festsupport.se/festlokal_solna.php Finns några bra ställen i Solna också, kolla in länken ovan.

Svar på tråden Dop och bröllop samtidigt, letar festlokal febrilt!