• Js Fästmö

Dop och bröllop samtidigt, letar festlokal febrilt!

Nu vet jag inte hur det ser ut där, men min broro gjorde samma sak, kombinerade dop och vigsel och hade allt i församlingshemmet efteråt. Jättefint var det med en underbar trädgård, och de hade ju allt som man kunde låna som bord, vita dukar, fint porslin m.m. Klädda stolar osv.

De betalade extra för finare porslin och kyrkan erbjöd serveringshjälp.

Min bror är kock så de hade lagat mycket mat som de tog med, men på församlingshemmet fanns ett bra kök med stora kylar så det kunde inte blivit bättre.

Gratis var det att låna lokalen också!

• Js Fästmö
    Marjasinus skrev 2013-05-21 10:21:49 följande:
    Dålig idé. Tala om i förväg vad som väntar istället...

Tycker det är en jättebra idé! Har varit på 3 "överraskningsbröllop" och alla har varit superlyckade!

Varför tycker du det är en dålig idé`? Har du erfarenhet som inte varit bra som man kan lära utav? :)

• Js Fästmö
    Marjasinus skrev 2013-05-21 10:56:19 följande:
    Folk tycker i allmänhet inte om att bli lurade. Jag var inte på plats själv men en jobbarkompis mamma dundrade ut ur kyrkan med tårarna sprutande för att hon var så arg när de gifte sig. Flera andra trådar här på BT har vittnat om samma sak.

Jag vet inget om TS familj eller vänner men man ska nog ha rätt bra koll på sina gäster för att veta att något sådant här går hem.

Visst, det bör man ha.

Fast om vuxna människor beter sig så är det ju fruktansvärt tragiskt.

Sedan är det ju skillnad på att bli " lurad" och var amed om en överraskning. :)

Svar på tråden Dop och bröllop samtidigt, letar festlokal febrilt!