Inlägg från: Plättis |Visa alla inlägg
  • Plättis

Vad göra åt en vän?

Jag blev i somras bjuden på en kompis bröllop, och vi var nära på högstadiet men har sedan glidit ifrån varandra eftersom vi gick gymnasiet på olika orter. Vi har haft sporadisk kontakt, men inte umgåtts regelbundet. Typ träffats på sommaren ibland och fikat, inte mer. 
    Det var några från kompisgänget som blev bjudna, men långt ifrån alla. Vi som haft kontakt efter vi gick ut skolan var där, även om vi inte ses i närheten av lika mycket nu när vi blivit vuxna och har jobb, familjer och allt det.

Känn dig inte tvungen att bjuda henne för att ni umgicks för flera år sedan. Om det är första gången ni ses sedan ni slutade plugga ihop så är det lite överambitiöst av dig att bjuda henne. Att hon dessutom inte visat något vidare intresse för att svara skulle inte motivera mig att skicka någon inbjudan.
    Men å andra sidan är det lätt att läsa ett mejl eller meddelande, tänka "det ska jag svara på sen, jag är upptagen nu" och sedan går det ett tag och man har helt glömt att man skulle svara. Jag gör det hela tiden, men mina vänner är vana vid det och vet att jag knappt ens svarar i telefon eftersom jag tappar bort den jämt. 

Svar på tråden Vad göra åt en vän?