Hur nära vänner ska det vara på möhippan?
Alla kvinnliga gäster utom min mamma och svärmor hade bjudits till min. De som kom var mina vänner och en syster, vi var 9 st inklusive mig. Dock har jag vänner på olika håll så alla kände inte varandra. Det gör de nu
Min blivande var på en svensexa där han inte var direkt vän till brudgummen (mina vänner som gifte sig) och var lite osäker på om han hade där att göra. Men i efterhand ångrade han sig inte ett dugg. Dels var det jätteroligt och dels för att han lärde känna nya människor som han sen kände på bröllopet vilket gjorde att han nog kände fler personer där än vad jag gjorde
Jag tycker att det kan vara roligt även om man inte känner alla. Det viktiga är väl att bruden känner dem även om de inte är närmsta vänner. De har ju ändå blivit bjudna till bröllopet. Du kan ju fråga brudgummen om det är några bruden absolut inte vill ha med på möhippan. Kanske hon vill att alla ska bjudas (för det ville både jag och min blivande till vår möhippa/svensexa)
Och är man bara 4-5 personer så kan det visst bli jätteskoj. Ibland är det lättare beroende på vilken aktivitet det gäller. Och på en middag är det lättare att umgås alla tillsammans när man är ett litet gäng.