stealmystyle skrev 2013-05-28 22:41:55 följande:
utan för att ingen ska glömmas bort och känna sig utanför).
Men tidigare skrev du ju att det var för att kunna säga vilka du
inte ville ha med. Och det tar jag inte som att det var för att ingen skulle glömmas bort eller känna sig utanför.
Jag tycker att det är stor skillnad på att önska - och att tala om att så här ska det vara. Oavsett om det gäller gästlista eller saker att göra.
För mig handlade det alltså om att någon gjorde mig ledsen. Med
flit för att det "var roligt" och därför var jag tvungen att bli tydlig och säga ifrån.
Det handlade inte om att jag skulle lämna en lista med saker att göra eller folk jag ville bjuda - eller folk jag
inte ville skulle bjudas.
Om inte den tjejen hade varit så elak och tyckt att det var väldigt roligt att skrämma mig och göra mig ledsen så hade jag inte sagt något alls till någon. Eller tja eventuellt hade jag sagt att jag inte ville göra något pinsamt och så hade vi fått sett vad som hände.
Jag sa till och med till tjejen jag bad styra upp - att dom inte alls behövde göra något.
Det viktigaste var att det inte blev en
sån hippa som min så kallade "vän" tyckte att jag skulle ha. Hellre ingen alls i så fall.
Om du sitter över en kopp kaffe och pratar med en kompis och säger sådär allmänt "jag hoppas att alla kompisar kommer om det blir någon hippa" och sen är öppen för att tala om vilka du gärna vill ha där om vännen frågar så är det en helt annan sak än att säga "dom här vill jag att ni bjuder, men jag vill inte att ni bjuder dessa".
Du förstår nog vad jag menar, och vi behöver ju inte bli osams över en sån här sak