Hur nära vänner ska det vara på möhippan?
Något som inte alltid händer, som jag tycker är trist är när folk inte bjuder alla som är bjudna på bröllopet eller på ett eller annat sätt bekant/vän med bruden.
Om man nu inte kan eller vill, ja då kan man ju säga som det är eller att man inte har möjlighet.
Men lite trist är det faktiskt att vara bjuden på ett bröllop där man själv tror att man är en vän till bruden och så ansåg visst inte de närmaste som fixade möhippan det, och därmed sket i att ens meddela om det till vederbörande. Sen visas bildspel på bröllopet på hur kul de hade. och visst är det väl skoj att de hade kul men det är inte helt utan att man kan känna sig lite utanför.
Är själv i den sitsen inför ett bröllop. Det går bra att umgås och att fråga om hjälp med saker till bröllopet. Men ingen, trots att vi en del har gemensamma vänner, har ens haft en tanke på att involvera mig i möhippan. Frågade om det hela men fick svaret att " allt redan var bestämt och att den person jag frågade inte rikigt visste om det var ok med de andra" .
Kände mest att då skiter jag väl i det, för brudens bekymmer är det väl knappast. Men ja.. tråkig inställning ..