Har jag glömt något?
Jag tycker vi har fått gjort det mesta i god tid. Men igår när vi skulle skriva ner vad som var kvar att göra så kändes det som om jag glömt något och blev stressad över det. Fast det kan ju så klart vara bröllopsnerverna som spökar nu när det bara är 2 veckor kvar
Så det som är klart är:
Hindersprövning (ska bara komma ihåg att ta med papperna till prästen )
Kläder (ska hämta klänningen hos sömmerskan nästa vecka efter att de sista ändringarna är gjorda)
Hela vigselbiten med musik och bibelord (om det blir ris eller inte är överlämnat till toastmastrarna)
Blommor (Vet inte exakt vad det blir men har fullt förtroende för floristen)
Festlokalen med meny och tårta och allt som de fixar själva
Festen sköter toastmastrarna och serveringspersonalen på restaurangen (teknik har min blivande fixat)
Musik (ok vi har 7 timmar med musik på spotify, vi kanske tar bort lite men i värsta fall funkar det)
Fotograf (när var hur är bestämt)
Det som är kvar vad jag vet är:
Frisyr och smink (min tärna ska fixa och vi har bilden klar i huvudet, ska bara införskaffa hårnålar och annat så vi kan testa igen så att vi är helt säkra på att det blir rätt)
Bordsplaceringstavla till gäster och restaurangpersonal och de sista bordsplaceringslapparna (placeringen är klar)
Festhäfte
Gästbok. Jag funderar på någon typ av bok där man kan lägga till sidor och kombinera med foton och liknande men har inte hittat något bra så den här punkten känns mer stressig än de andra just nu.
Skicka ut mail till gästerna för att påminna dem om att inte glömma plånbok till festen eftersom de får betala själv i baren och att de har tid att checka in på boendet mellan vigsel och mingel (med tid på när minglet börjar)
Skriva en lista på vad som ska tas med.
Sen är det ju såklart sista avstämning med alla parter så att allt är lugnt. Men är det allt? Har vi varit så pass organiserade under det år vi planerat och har delegerat så pass mycket att det verkligen inte finns mer kvar? Det känns så konstigt. Men om det är så, så är det väl bara bra. Måste ju hinna med att slappna av och se fram emot bröllopet också (vilket just nu är med skräckblandad förtjusning med tanke på konstiga drömmar och oron över att ha glömt något )