• PMB

Har jag glömt något?

Jag tycker vi har fått gjort det mesta i god tid. Men igår när vi skulle skriva ner vad som var kvar att göra så kändes det som om jag glömt något och blev stressad över det. Fast det kan ju så klart vara bröllopsnerverna som spökar nu när det bara är 2 veckor kvar Flört

Så det som är klart är:
    Hindersprövning (ska bara komma ihåg att ta med papperna till prästen Obestämd)
    Kläder (ska hämta klänningen hos sömmerskan nästa vecka efter att de sista ändringarna är gjorda)
    Hela vigselbiten med musik och bibelord (om det blir ris eller inte är överlämnat till toastmastrarna) 
    Blommor (Vet inte exakt vad det blir men har fullt förtroende för floristen)
    Festlokalen med meny och tårta och allt som de fixar själva
    Festen sköter toastmastrarna och serveringspersonalen på restaurangen (teknik har min blivande fixat)
    Musik (ok vi har 7 timmar med musik på spotify, vi kanske tar bort lite men i värsta fall funkar det)
    Fotograf (när var hur är bestämt)

Det som är kvar vad jag vet är:
    Frisyr och smink (min tärna ska fixa och vi har bilden klar i huvudet, ska bara införskaffa hårnålar och annat så vi kan testa igen så att vi är helt säkra på att det blir rätt)
    Bordsplaceringstavla till gäster och restaurangpersonal och de sista bordsplaceringslapparna (placeringen är klar) 
    Festhäfte
    Gästbok. Jag funderar på någon typ av bok där man kan lägga till sidor och kombinera med foton och liknande men har inte hittat något bra så den här punkten känns mer stressig än de andra just nu.
    Skicka ut mail till gästerna för att påminna dem om att inte glömma plånbok till festen eftersom de får betala själv i baren och att de har tid att checka in på boendet mellan vigsel och mingel (med tid på när minglet börjar)
    Skriva en lista på vad som ska tas med.

Sen är det ju såklart sista avstämning med alla parter så att allt är lugnt. Men är det allt? Har vi varit så pass organiserade under det år vi planerat och har delegerat så pass mycket att det verkligen inte finns mer kvar? Det känns så konstigt. Men om det är så, så är det väl bara bra. Måste ju hinna med att slappna av och se fram emot bröllopet också (vilket just nu är med skräckblandad förtjusning med tanke på konstiga drömmar och oron över att ha glömt något Obestämd)

• Svar på tråden Har jag glömt något?
  • kärlekensbrudpar

Ni ska dansa eller ? :)

• kärlekensbrudpar

Det är min huvudbry nu vi kan inte vals

• PMB

Just det. Tack! Vi måste träna på valsen Glad Tur att vi har grunderna båda två för jag tror inte jag hade hunnit med någon kurs. Men vi måste träna på att dansa tillsammans utan att trampa på varandras tår Flört Det är bara synd att det är så trångt hemma. Inte så mycket till dansgolv Obestämd

• PMB

Fast man behöver inte dansa vals. Kan ni något annat? Köra på en tryckare om inget annat. När gifter ni er? Det borde gå att hitta grundsteg på youtube om ni verkligen vill köra på vals eller funderar ni på lektioner?

• Chicita
    kärlekensbrudpar skrev 2013-05-24 08:26:24 följande:
    Det är min huvudbry nu vi kan inte vals
    PMB skrev 2013-05-24 08:37:47 följande:
    Fast man behöver inte dansa vals. Kan ni något annat? Köra på en tryckare om inget annat. När gifter ni er? Det borde gå att hitta grundsteg på youtube om ni verkligen vill köra på vals eller funderar ni på lektioner?
    Jag kan ju lugna er med att vi inte dansade alls och vi är ändå så gifta man kan bli och ingen tog illa upp Flört
    Om ni vill ha den där första dansen så välj en låt som ni verkligen tycker om och kan dansa till (oavsett vilken typ av dans det är) och gör något ni känner er trygga med.
    Kanske bara vagga runt lite, tätt omslingrade och bara njuta av ögonblicket... Glad 

Dansa inte vals om ni inte kan... Det blir bara pinsamt.
    Har varit med om det en gång. Brudgummen stod stel som en pinne och bara snurrade runt på samma fläck medan bruden "som kunde dansa vals" (enligt hennes egen utsago) skuttade runt honom och såg mer ut som en groda eftersom hon gjorde ett hoppsasteg på "tre" när hon räknade halvhögt, en - två - TRE

Det låter som att ni har koll på läget PMB
    Men jag skulle skrivit in "tid att slappna av" eller kanske till och med "tid för massage" till dagen innan... Glad
    Om man inte schemalägger det så kan det hända att man glömmer bort att slappna av och njuta 
  • karamell

Det känns som att du har koll på det mesta, men tänk på att festprogrammen kan ta längre tid än man tror.
    Sen beror det på hur mycket tid du har om dagarna att göra sådant, men låt inte det fixas i sista minuten bara, det kan bli stressigt.

Själv har jag mindre än 7 veckor kvar och är också lite nervig, håller på gå in bröllopsskorna på jobbet just nu (inte det skönaste upplevelsen) haha ska vara noga med att ha med mig ett par extraskor som är lite bekvämre.

• PMB

Slappna av är en bra grej. Jag funderade på om jag inte skulle överraska sambon med en hemmakväll där vi inte tänker på allt som ska göras utan bara ägnar oss åt varandra. Typ mysa ner oss i soffan med film och glass och inget prat om bröllop...om det inte handlar om att det ska bli kul att gifta oss Tungan ute  Massage ska vi boka in dagen innan är det tänkt. Det ingick för brudparet där vi bokade boende och fest och eftersom det inte finns tid till det samma dag så tänkte vi att vi passade på att ta det dagen innan eftersom vi ändå kommer åka dit med alla saker då Glad

Hoppsasteg på vals..har aldrig sett det under tiden jag dansade gammeldans men det kanske kan vara något Oskyldig Ska fråga sambon om det... Flört Jag ville ha foxtrot eller salsa men sambon vill ha vals (tror han är den mest traditionella av oss två) och runt kommer vi.. Men vi behöver träna med underkjolen så vi (läs sambon) ser var klänningen kommer befinna sigGlad

Extraskor kan nog vara bra även om du lyckats gå in skorna tills dess Karamell. Min erfarenhet av långa dagar är att fötterna gärna vill byta skor även om skorna är hur sköna som helst från början. Ett tips är att du har ett par andra skor under tiden du ska fotograferas om ni ska traska runt mycket. Dels för att undvika att fördärva de andra (om det är smal klack) och dels för att ha något skönt på fötterna under promenaden. Om skorna ska vara med på en bild kan man lätt byta. Så gjorde vi när en kompis gifte sig. Jag följde med som officiell skobärare Flört

Vi har börjat på festprogrammet. Vissa delar går snabbare än andra om man säger så Glad Men ja, det tar tid. Blir några kvällar till verkar det som. Sen väntar vi ju på att toastmasterparet ska skicka vilka sånger de vill ha med. De har en deadline i nästa vecka så sen borde det vara nästan klart.

• karamell

Bra idé med myskvällen! Det är lätt att man inte anger mkt tid åt varandra när det alltid ska pratas om bröllop och blir till lite av ett "jobb" oavsett om det egentligen är roligt, så fort något är ett måste så blir det inte lika kul.

Jag ska nog göra samma grej någon dag i helgen! bara ha en ren myskväll med killen utan bröllopssnack eller planering.

Ja, testade skorna lite idag på jobbet och det blev obekvämt rätt snabbt, och med tanke på att klänningen ändå är lång, känns det onödigt att lida i ett par fina skor som inte ens kommer att synas, så jag kommer nog ha på mig dem en väldigt kort stund. Tack för tipset där med fotograferingen. Vi ska fotograferas på en brygga vid vattnet, så gräset är nog ingen större problem men däremot kan smala klackar åka genom träplankorna, så det är nog bra med någon kilklack där också.

Ja så är det med festprogrammet, jag hoppas på att få mina klara någongång under nästa vecka. Ska även ta en slutlig provning av alla kläder, tillsammans med min tärna som ska vara med och snöra klänningen på dagen, så hon har koll på hur hon ska göra =) 

Svar på tråden Har jag glömt något?