• Enar

Alkoholfritt bröllop?? Råd önskas

Tråkigt att det finns männsikor som tycker alkohol är nödvändigt för att ha trevligt under ett bröllop. Det må vara sant att det kan fungera som smörjolja och som stämningshöjare, men det kan en rolig lek eller duktig toastmaster göra minst lika bra. Dessutom slipper man vissa typer av pinsamheter!

Jag levererade drycker till ett bröllop i helgen samt en promotionsmiddag igår. I båda fallen handlade det om alkoholhaltigt mousserande till fördrink, samt rött och vitt till maten. Gästerna uppskattade detta mycket, dock krävs det att ni köper goda drycker då allt för många alkoholfria viner smakar hemskt dåligt och snarast förstör maten. Skicka mig ett meddelande om ni vill vet mer om vilka goda alkoholfria viner som finns där ute, jag har druckit alla :)

Till dessert skulle jag rekommendera någon av Saxhyttegubbens drycker, t.ex. passar 100% Lingon mycket bra till praliner! De kostar en del, men om man serverar i dessertvinsglas så kommer man billigt undan, samtidigt som de är så smakrika att det räcker bra.

Lycka till, och stå på er! 

Svar på tråden Alkoholfritt bröllop?? Råd önskas