Inlägg från: Anonym (Orolig för fylla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig för fylla)

Alkoholfritt bröllop?? Råd önskas

Vi ska servera alkohol på vårt bröllop, jag och min färstman dricker alkohol, och 99% av gästerna också, då inga konstigheter där. Men jag dricker väldigt måttligt med alkohol och blir väldigt obekväm i umgänge med fulla människor. Det är många gäster på vårt bröllop som inte kan dricka med måtta, som alltid blir för fulla och det gör mig så otroligt nervös. Kan folk hålla sig på ett bröllop tro?

Vi har funderat på hur vi kan hålla ner alkoholkonsumtionen och kommit fram till:
    * Vi serverar en utspädd fördrink, typ bubbel med flädeesaft eller något liknande så det inte blir lika starkt (blir ju vin till maten sen och just vin ÄR ju faktiskt väldigt starkt)
    * Serveringspersonalen kommer att hålla koll på vinåtgången och hälla upp halva glas under middagen
    * Ha bra alkoholfri alternativ och presentera dem som en självklarhet, inte bara "vin eller öl". Man ska inte behöva skämmas för att man inte dricker alkohol
    * Till middagen bjuder vi på vin och öl, men till festen är det bar med vanliga "bar-priser"

Observera att detta är inte för att vara snåla, det är för allas trevnad, även de som inte klarar av att sätta gränser för sitt egna drickande.

Vad tror ni?

Svar på tråden Alkoholfritt bröllop?? Råd önskas