• Vichy

Örebro slott vs. Gällersta forngård

Sanondra skrev 2013-05-27 22:08:10 följande:
    Jag förstår verkligen din oro med fula stolar... Lustigt nog är det också viktigt för mig av nån anledning. (gillar inte heller det här med knoppalakan) Och det är frågan om man tänker på det eller inte.. MEn jag vet inte.. Den oron skulle jag inte känna om det iallafall inte var fula stolar. Det behöver liksom inte vara lyxstolar men iallafall enhetliga och enkla...
  • Vichy
    Sanondra skrev 2013-05-29 19:22:10 följande:
    Eller hur är det viktigt! De avger ju mycket av hur helheten blir. Man vill ju att det ska se fint ut. Kanske kan hyra stolar någonstans?
    Eller hur! JAg håller med om att det är blad det viktigaste. För fula bord kan man dölja med fina dukar och pynt... Men att klä in en ful stol tycker jag blir för mycket och det syns så väl att man försöker dölja det fula då...
    Inget illa ment mot dem som täckt in stolar i lakan eller likande, såklart ni får tycka det är snyggt! Men jag skulle ha svårt för det på VÅRT bröllop!
    Tur att vår drömfestplats inte har stolsproblem iallafall.. Hoppas bara vi har råd med den när vi gått igenom budge
    ten....

• Vichy
    keskis skrev 2013-05-30 12:32:54 följande:
    Fråga: var är den där bilden tagen? Vilken lokal?? Ser jättefint ut med vattnet där utanför!
    Det är från Hjälmargården i Vingåker kommun! Super fint! 

www.hjalmargarden.se/ 

Dom har en facebooksida med med en del bilder! 
  • Vichy
    Madicken skrev 2013-05-30 13:52:07 följande:
    Vichy, det där är ju jätte fint! 
    Vad kostar det att hyra? Hittade ingen info 
    Mejlar man dom får man en pdf med alla information! Annars står det inte så mycket om bröllop på hemsidan!

Dom har två lokaler som de hyr ut till fester. En fest där man får ha självhushåll, och lokalen på bilden, men då får man betala för "hela paketet", lokal, mat, personal och städning om jag förstått det rätt!

Så vad jag kan utläsa om hyran så ska nog den ingå i priset, för jag hittar inga andra siffror! 

Men är ni nyfikna mejla eller ring!  
  • Vichy
    Vichy skrev 2013-05-30 13:58:57 följande:
     En fest där man får ha självhushåll,
    En lokal ska det stå såklart... ;)
Svar på tråden Örebro slott vs. Gällersta forngård