Hur värderar du vårt hotells strulande!?
Håller med övriga: ni borde inte betala fullt pris för den upplevelsen!
Mandelallergi är allvarligt och det borde ett proffsigt ställe ha järnkoll på. Där finns inga som helst ursäkter. De skulle inte ha serverat en dessert m mandel i från början när ni uttalat att det fanns allergiker.
Att lunchen inte serverades i tid är oxå illa och frågan i det är oxå om hotellet var medvetna om att gästerna behövde äta senast si och så? Ni hade ingen specifik tid, men visste de att alla gäster skulle åka kl XX? Sen är det ju illa i alla fall att behöva vänta länge på maten, men ändå.
Barnet låter för mig som ett barn som inte har koll på de sociala koderna. Det kan bero på att hen helt enkelt är ouppfostrad eller att barnet själv har någon form av funktionsnedsättning. Oavsett vilket, så är det föräldrarnas och inte barnets ansvar att se till att hen inte stör hotellets gäster.
Jag tycker oxå ni ska vända er till konsumentrådgivare/ombudsman, dels för att få hjälp hur ni ska göra med fakturan (betala och riskera att inte få några pengar tillbaka eller inte betala och riskera att få en skuld...)
Lycka till och hoppas att ni ändå kan ha många fina minnen från er stora dag!