Inlägg från: Sparriskarro |Visa alla inlägg
  • Sparriskarro

Hur värderar du vårt hotells strulande!?

Jag är själv nötallergiker av den svåra typen och har arbetat inom hotell världen hela mitt liv.
    Att det blir fel med allergikosten är extremt vanligt tyvärr. har man dock bett att ALLA ska få nötfritt så brukar det fungera bättre. Mycke tråkigt att det i detta fall inte varit så. Jag står inte på hotellets sida i det här det vill jag förtydliga, men jag har aldrig frått kompendation för att det missat min specialkost sålänge jag inte fått en allergichock av att äta den...
    Däremot ska ni få kompensation för den försenade lunchen (för visst fick de lunch?) om det inte fick lunch ska ni självklart ha 100% tillbaka på den. är den så pass försenad ska ni ha kompensation på 10-20% skullle jag säga.

Gällande barnet hoppas jag att någon sa till någon i personalen att barnet störde. Har detta skett ska ni ha kompensation för att detta inte slutade. Om ingen sa till är det svårare. personalen kanske trodde att barnet inte var tillbesvär. SEN tycker jag att det är under all kritik att man har sitt barn på jobbet och låter barnet springa runt utan förälderns tillsyn bland gäster.
    Min mamma drev hotell när jag var liten (2-12år) och jag var mycke där. men jag visste att jag inte fick störa gästerna. utan fick hålla mig på personalavdelningarna. eller gå med en vuxen om jag skulle gå bland gäster.
    Gäster har alltid rätt till sin upplevelse. Det verkar som att detta påverkade en stor del av er upplevelse och som anläggning skulle jag göra mitt bästa för att kompensera. jag tycker 10% är en helt klart rimlig summa att kompensera er med ominte annat så för middagen och lunchen samt ert rum och ev. den/de gäster som blev mest drabbade.

Sist men inte minnst vill jag be om ursäkt från hotellsläktet och beklaga att ert bröllop inte vart så underbart som ni hoppats på. Det är fruktansvärt tråkigt att behöva sitta med sånt här när ni ska vara nygifta och lyckligast i världen!

Jag önskar dig lycka till och berätta gärna hur det gick.

Svar på tråden Hur värderar du vårt hotells strulande!?