Hur värderar du vårt hotells strulande!?
Hej,
Jag skulle vilja ha er opartiska syn på ett bekymmer vi har.
Vi gifte oss för några veckor sedan och hade anlitat ett litet hotell för hela arrangemanget utom själva vigseln som hölls på annan plats. På bröllopsdagens morgon kom alla gäster och checkade in. Vi skulle bjuda dem på lunch och hade avtalet om detta med hotellet. Tyvärr fick personalen inte maten varm och kunde inte lämna besked om det skulle bli nån mat öht och i så fall när. Detta ledde till att gästerna väntade på maten in i det sista och kom försent till kyrkan. (Bara minuter försent, men det blev jobbigt för vissa av gästerna som var hyperstressade och fick ”kasta sig in” i kyrkan.) Flera av gästerna ”krockade” dessutom med oss på kyrkbacken vilket vi inte hade tänkt oss. Det blev en verkligt dålig upplevelse för vissa gäster.
Väl tillbaka till hotellet visar det sig att de har haft mandel i efterrätten trots att vi många gånger pratat om hur extremt viktigt det är med nöt- och mandelfritt. Detta ledde till att jag (bruden) och en annan släkting blev oroliga över flera andra rätter och bröd, kunde vi lita på dem? Vi fick sedan ett alternativ till mandelgrejjen i efterrätten så vi blev inte utan, men det är ju inte vad man vill uppleva på sin stora dag.
Sist men inte minst så hade hotellägaren ett barn som störde oss och våra gäster. Barnet var påfluget och ställde dumma och sårande frågor (rent elaka) till en av våra gäster som har en allvarlig funktionsnedsättning. Personen blev djupt sårad. Barnet väckte oss på söndagsmorgonen genom att knacka på och titta in genom fönstret och hängde sen i hasorna på oss när vi skulle ta farväl av gästerna och packa. Vi pratar om ett extremt påfluget och rent ut sagt jobbigt barn som ställde dryga frågor och kom med typiga kommentarer. Både jag och min man sa till honom rakt ut att gå därifrån men han lyssnade inte.
Vi ville inte besvära gästerna med att ”ställa till rabalder” om detta på plats utan mailade direkt när vi kom hem. Vi hade även telefonkontakt där hotellet beklagade det inträffade. Efter nån dag kommer fakturan och vi hade väntat oss en kompensation för allt strul men det fanns ingen. Vi mailade direkt och begärde 10% avdrag på totalkostnaden.
Detta nekar de med hänvisning till att de uppfyllt avtalet. Vi är jättemissnöjda och hade tänkt oss att få en kompensation för att använda till att köpa en fin chokladask och buda till de hårdast drabbade gästerna. Nu får vi täcka den kostnaden själva för vi vill ju givetvis ge en ursäkt till våra gäster som inte haft det bra på vår fest.
Överreagerar vi? Tycker ni det är rimligt att betala fullpris? Visst, de har uppfyllt avtalet om man ska bokstavstolka, men borde de inte väga in sånt som att de orsakade allt strul och ledsna gäster?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 15:56
Edit, barnet VÄCKTE oss inte på söndagsmorgonen. Fel av mig. Jag skrev i all hast och minnesbilden var mig halvnaken i morgonrock när barnet knackade och ville prata, men det var faktiskt så att vi inte SOV.