Vad ska mamma ha på sig?
Jag skulle tipsa om att gå till Zizzi.
En kedja som vänder sig enbart till tjejer över storlek 42.
Jag jobbade där i 8 månader och dom är verkligen fokuserade på personlig service och kundbemötande.
Det finns även en curv-guide som hjälper din mamma att hitta en stil som framhäver hennes bästa sidor.
Innan det låter som att jag gör smygreklam (därför ville jag vara tydlig med att jag jobbade där) så ska jag väl säga att jag fick inte vara kvar efter provanställningen och jag är väl lite sådär halv-glad på dom.
Anledningen till att jag rekommenderar dom är inte för att "ååh zizzi har bästa kläderna i väääärlden" utan helt enkelt för att dom verkligen ger den där personliga servicen.
Själv har jag börjat handla på Kapp-Ahl
När din mamma fått hjälp att hitta en stil så kan hon ju handla i vilken affär som helst sen
Men rent generellt kan jag säga att hon ska flytta fokus från magen till bysten/ ansiktet genom att välja en överdel som har lite blingbling, mönster eller en designdetalj som sitter "uppepå bysten" om du förstår hur jag menar.
V-ringat är också bra.
Passformen är superviktig. Köp inte för stora kläder. Om axelsömmarna hamnar ute på armen så ser man större ut än man är.
Ljusa byxor (om hon vill ha byxor) drar också blicken till benen som ju är smala och snygga på en äppelformad.
Lycka till