Vill inte bjuda sambons bror
Hej!
Har ett otroligt jobbigt problem och skulle behöva några objektiva kloka ord som akn hjälpa mig.
Min sambos bror och jag har aldrig gillat varandra, vi har ofta bråkat och det har gått månader mellan att vi pratat. Sambon hamnar alltid i kläm och det är så sjukt trist.
Men sen hamnade hans bror i en allvarlig olycka som gjorde att han fick ligga på sjukhus några månader och var nära att dö. Tack gode gud överlevde han. Men till saken tillhör att han har ett barn, och eftersom mamman till barnet (de hade separerat) var helt störd och inte kunde ta hand om barnet fick vi rycka in. Så vi hade hand om hans barn periodvis.
Efter allt detta trodde jag väl att vi skulle kunna acceptera varandra, visst kanske aldrig bli vänner men ändå kunna ha en sund relation där vi inte alltid bråkar. Men så kom det - då började han skriva massa onödiga grejer och en struntsak som han inte hade med att göra och till slut blev det så illa att jag blev ledsen och kände mig påhoppad. Visade vad han skrev för min sambo samt för deras mamma (som hade med saken att göra) och båda blev riktigt ledsna över hans beteende.
Nu till saken - jag vill inte ha honom på bröllopet. Känner bara att efter allt som varit kan han väl åtminstone låta bli att bråka med mig? Han la en kommentar om att hans bror inte hade det bra med mig osv och jag märker ju att han inte är så nöjd med vårat förhållande. Hade det varit en vanlig fest - absolut hade han väl kunnat få komma. Men nu när det är ett bröllop och att folk ska fira vår kärlek så vet jag inte om jag vill ha någon där som faktiskt inte är glad för vår skull och faktiskt inte är så nöjd över vår kärlek. Men jag vill ju heller inte göra det värre med att inte bjuda honom...
Hur tusan ska jag göra? Inbjudningarna ska gå ut idag...