Svensexa/möhippa (obs långt)
I lördags var det dags för min möhippa och M2B svensexa.
Min var för övrigt HELT UNDERBAR och hans också men.....
Han som hade hand om svensexan har inte kontaktat mig om nästan någonting.
Han har frågat vilka helger som passar, men det är typ det enda.
Jag har alltså INTE fått veta datumet, så jag har inte kunnat hålla mannen hemma.
Däremot, eftersom vi har barn, har svärföräldrarna fått reda på datum, vad de ska göra osv. men inte jag!
Är det inte konstigt?
På slutet av min möhippa kände jag att det vore kul att ansluta med grabbgänget. Eftersom de valt samma helg, tänkte jag att det var okej, och en i mitt gäng ringde och hörde att det var okej och det var det.
Vi gick dit, men då blev det sura miner. JÄTTETRÅKIGT!
"inga tjejer på en svensexa" var det första jag hörde när jag kom in där. En person blev så sur att han gick ut och var borta en lång stund (tydligen hade vi förstört genom att vara där). En av mina kompisar råkade höra en tråkig kommentar och gick därför tillsammans med en till tjej.
Kvar var jag och en tjej och grabbgänget. Vi hade jättekul, lyssnade på musik, drack och lekte. Jag förstår inte varför vi inte fick komma. Vad tror ni? Jag kan förstå att vi ändrade deras planer, men inte gjorde vi det sämre i alla fall. Det är alltför gammalmodigt att tänka att man måste vara ifrån varann hela dagen, kvällen och natten.
Sedan, dagen efter alltså igår fick jag reda på att de tänkt låta M2b sova över UTAN att berätta det för mig. Hur fanken tänkte de då? oförskämt och respektlöst tycker jag. Skulle jag gå och vara orolig hela natten för att han inte kom hem (obs han hade varken kläder, mobil eller nycklar med sig).
Jag är besviken på han som ordnade detta för den dåliga stämningen och för att de tänkt kidnappa honom hela natten utan att berätta det för mig.
Till råga på allt skrev jag ett sms igår om allt det här och beskrev hur jag kände, inget svar.....
Det här är vår best man, men nu vet jag inte längre om han får vara det....
Är jag löjlig?