Svensexa/möhippa (obs långt)
Jag håller med om att det är lite konstigt att inte du fick veta datum för svensexan. Det kan ju faktiskt vara bra att tala om, för hans vänner kan ju omöjligt veta om du/ni planerat in något viktigt just den dagen/kvällen annars. Speciellt när man har barn, då kan det ju vara bra med lite framförhållning. Jag förstår inte heller varför svärföräldrarna (hans föräldrar) fick veta och inte du. Märkligt.
Däremot håller jag med ovanstående om att ni kanske inte skulle bestämt er för att åka till svensexan? Visst, det är bara en kväll, men samtidigt då - det är bara en kväll. En kväll som han väl bör kunna få vara ifred med sina vänner? Jag kan faktiskt förstå en viss besvikelse från svensexegängets sida där. Det är ju en sak om det är bestämt i förväg att man ska ansluta till varandra på slutet av kvällen, men har man inte det, så kan man försöka hålla sig på sitt håll tycker jag nog.
Och angående att sova över, så tycker jag återigen att det kan vara bra om personens partner får veta det i förväg. Speciellt om man har barn, återigen. Då kan det ju vara väldigt bra att få veta sådant. Jag tycker inte man ska räkna med att en svensexa är över en natt. Dom flesta svensexor jag vet om, så har brudgummen åkt hem under kvällen/natten.
Sedan om marskalken som ordnat med svensexan ska få vara marskalk.. ptja, om det bara är baserat på detta, så kan man säga att han kanske inte hade planerat det med dig i åtanke, men det var ju ingen stor katastrof. Din blivande måste ju dessutom få vara med och tycka till på ett hörn där, med tanke på att det är hans vän antar jag.