Inlägg från: Anonym (Varför inte?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför inte?)

Svensexa/möhippa (obs långt)

Som du skrev hade marsalken frågat vilka helger som passade. Att dina svärföräldrar hade fått veta datumet är väl inte så konstigt, de skulle ju passa barnen (som jag förstod ditt inlägg). Era vänner ville väl kanske inte att du skulle planera in att åka iväg med barnen när han blivit kidnappad. De kanske tyckte att överraskningsmomentet var bättre/större mm när ingen av er visste vilken dag det handlade om. eller rädda att någon skulle försäga sig.

Det hade ju varit bättre om grabbarna sagt att det inte var OK att ansluta till att börja med men jag håller med flera av ovanstående, att om man ska ansluta så är det bra att ha planerat för det i förväg.
    Du undrade varför en del hade reagerat så. Jag hade reagerat så om jag varit singel och sett fram emot en kväll som på den gamla goda tiden. Jag har bara varit med om att möta upp svensexan en gång och då var det på ett uteställe, det var kul. Sitter man däremot hemma hos någon så kanske man vill umgås lite mer utan respektive för en gångs skull. Jag hade inte tyckt att det varit en bra ide om någon svensexa anslutit till oss när vi haft möhippa för någon kompis. Lika fel som att jag skulle varit med grabbarna på svensexan när mina killkompisar gift sig. Jag tror inte att de hade tänkt ordna några dumheter med strippor eller ragga på andra tjejer eller så om det är det som du är orolig för.

När min blivande blev kidnappad så fick jag veta först när han åkt iväg att han inte skulle komma hem på kvällen. Helt OK att han sover borta men tycker att din mans kompisar kunde sagt något till dig med, åtminstone samma dag.

Svar på tråden Svensexa/möhippa (obs långt)