Svensexa/möhippa (obs långt)
I de fallen vi haft måhippa och svensexa samma dag har vi inte heller sagt nått till dem innan. Just för att vi i många år alltid lade det samma dag och då visste paret ju direkt ifall de fick veta att den andra skulle iväg.
Att han skulle sova över hade inte jag tyckt var hela världen. Jag hade knappast suttit upp och väntat på att han skulle komma hem och barnen var väl ändå inte hemma. Ifall man blivit orolig kunde man ju alltid ringt nån av kompisarna. Sen hade det ju varit bra om de sagt det till dig, åtminstone samma dag, men troligen är det bara glömska.
Nagående att besöka svensexan: De borde kanske sagt direkt att ni inte var välkomna, men om det var en oväntad fråga visste kanske inte den som svarade vad hela gruppen tyckte. Jag tycker att det är dumt att de sa ja och att det sen blev bråk om det. Dock hade jag nog inte spontant besökt svensexan och kan förstå att folk reagerade. Tycker inte heller att man måste vara uppdelade, men närvaro av andra könet kan vara lite kontroversiellt och därför bör man fundera igenom det innan.