Svensexa/möhippa (obs långt)
Jag tycker att du överreagerar, men du har såklart rätt att känna precis vad du känner, det är dina känslor. Jag förstår dock inte varför du känner dig så besviken över det faktum att du inte fick veta vilket datum svensexan skulle äga rum? Jag anar en gnutta kontrollbehov i ditt inlägg, och jag säger inte det för att vara dum utan för att jag också har stort kontrollbehov. Du skriver att din fästman visste exakt vad som hade planerats för din möhippa och vilka som skulle vara med etc. Men du kan ju inte kräva att hans polare ska berätta alla detaljer för dig, det tycker jag inte att du har med att göra egentligen. Det är upp till dom vad dom vill planera för din fästman och förhoppningsvis så känner dom honom/dig så väl att dom ser till att inte trampa på några tår eller planera något olämpligt.Du kanske kan försöka se det ur lite andra perspektiv, att det kanske ändå inte var så farligt att du inte fick veta vilket datum det skulle äga rum? Antagligen har väl din bestman pratat med din fästman innan svensexan och försäkrat sig om att ni inte skulle göra något speciellt just den helgen!
Att du vill veta om han ska sova kan jag däremot förstå. Förhoppningsvis så hade bestmannen kanske i så fall tänkt skicka ett litet sms om så vore fallet.
Och angående att ni "kraschade" svensexan så tycker jag att både du och dom gjorde fel! Jag hade aldrig kommit på tanken att vara med på min fästmans svensexa om det inte var så att det redan från början var planerat från båda sidorna. Jag skulle inte vilja ta ifrån han hans "sista kväll med grabbarna"! Men den som sa att ni fick komma gjorde också fel som sagt, men han kanske var för feg för att säga nej? Och kanske hade dom planer för kvällen som ni förstörde när ni dök upp. Då är det inte så konstigt om några av dom blir uppenbart irriterade! Jag hade också blivit irriterad om jag planerat en möhippa för min vän och så dyker hennes fästman och hans polare upp! Visst är det kul att umgås allihop, men just en sådan dag tycker jag att man gott kan få för sig själv med sina kompisar utan att ens blivande ska vara med!