Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Avböja andras barn, men ha med sina egna??

Jag tycker det handlar mycket om hur man uttrycker sig.

Om man själv pratar om "barnfritt" i inbjudan och om man har direktiv till sina gäster om att "alla barn går hem efter kyrkan" tex, så får man ju fatta att någon kanske undrar "jamen-det är ju barn här ändå?"

Har man däremot inställningen att barnen är som vilka gäster som helst-dvs det finns inbjudna som råkar vara  barn, och det finns de som råkar vara gamla, så har man ingen anledning att fösvara sina val av gäster. Det är då också väldigt naturligt att barn som finns nära själva kärnan i ens krets är med, till skillnad från arbetskamraters barn exempelvis.

Däremot tror jag era egna barn har roligare om andra barn också är kvar.
    Och är det inte stor risk att ena hälften av era gäster försvinner om de måste åka hem med barnen? Så att det avbrottet blir en riktig partydödare, mer än barnen skulle vara om de var på plats tänker jag? Det måste ju isåfall vara så att ni håller er fest någonstans det är lätt att ta sig till och från för att hämta/lämna?

Att ni gör som ni vill för att det är ert bröllop, tycker jag är ett helt värdelöst statement som inte tillför något, ändå känns det som det vanligaste "rådet" på forumet-om era gäster upplever era olika val, krav eller förväntningar som krångliga, svindyra, oförskämda eller bara inte som ett upplägg för en trevlig fest så kommer de inte att vara sugna på att gå-och då kan man ju sitta där och ha sin dag med sin fest bäst man vill -på tu man hand. Så, nog för att man kan göra som man vill med det mesta-men det får ofrånkomligen olika konsekvenser beroende på vad för omdöme och omsorg om andra man visat med sina val. En rent allmän reflektion, utöver själva trådfrågan.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Avböja andras barn, men ha med sina egna??