Marjasinus skrev 2013-06-07 18:45:48 följande:
Suck, klantklick.
Det jag skulle säga är att jag håller med moignon också. Den här "krativiteten" kan verkligen gå överstyr och bli helt fel också!
Haha, ja jag vet inte riktigt vad ni lägger i ordet-det jag själv tänker på är att jag ju är utbildad i ett kreativt yrke och med mycket mer tillgångar just i att kunna vara kreativ, än vad jag är stadd vid kassa vad gäller pengar.
Och visst, folk kan vara hur kostiga som helst med hur de väljer. jag har en svärmor där jag ibland haft goda skäl att undra "men hur i eherrans namn tänkte hon nu" och det gäller faktiskt även min ammam, hur omtänksam hon än är. men då kan jag ändå känna att "ja, so what, det får äl vara så då" hellre än att jag ska diktera för någon av dem vad jag "ska" ha, i för noggranna direktiv.
fast, i vår lilla familj skulle det utan vidare kunna hittas en finservis att samla på, en serie glas att ställa i vitrinskåpet eller bestick av finare slag och sådant som "alla andra" på BT uppenbart har mer än nog och i överflöd av. Jag får dessutom gärna en vas eller en fin skål att lägga salladen i.
Vad jag tycker man kan akta sig för att ge, är väl typ sådant som folk förväntas hänga upp på väggen, det blir nog oftare fel än rätt tror jag.
Men berätta-det är ju skitkul med sådana där galna exempel på presenter! Vad är det folk gjort när de varit sådär kreativa???