Inlägg från: Rockabilly |Visa alla inlägg
  • Rockabilly

Vad ska jag göra med förlovningsringen?

Jag och sambon har kommit överens om att gifta oss, förmodligen blir det någon gång nästa år. Men jag har ett problem!

Vad f*n ska jag göra med min förlovningsring? Vill väldigt gärna ha två ringar, men eftersom tanken på giftermål inte fanns när vi förlovade oss så är min förlovningsring ganska bred.

Har några olika alternativ som jag funderat på:

1. En till lika bred ring
    (Skulle nog bli obekvämt, tror jag)

2. En till smalare ring, kanske med en sten
    (Gillar inte bling, vill helst ha slätt och fint)

3. Köpa två nya smalare ringar som bara blir något bredare än gamla förlovningsringen
    (Känns mest vettigt just nu...) 

Men vad tycker ni? Jag behöver hjälp att fundera!
  • Svar på tråden Vad ska jag göra med förlovningsringen?
  • Rockabilly

Vad är en eternityring?

Och nej, flytta den till högerhanden går inte. Enda fingret förutom vänster ringfinger jag kan ha den på är lillfingrarna - men då är den så stor att den ramlar av Rynkar på näsan

Har flera fina halsband jag fått av sambon så vill helst inte ha den runt halsen, har hellre "riktiga" halsband Flört 

• Rockabilly

Oj vad många svar som hade ramlat in nu! Tack alla Skrattande

Min ring är i silver och 6 mm bred, skulle det verkligen funka att förstora den? På guldsmedsaffären sade hon något om att jag var tvungen att hitta rätt storlek för den gick inte att ändra den sedan.

HAND funkar nog inte, närmaste återförsäljare ligger 50 mil för långt söderut...

När ni började prata om att prova andra ringar så letade jag fram en gammal stålring (en finger-ring alltså) som är 5 mm bred och provade. Det skulle nog faktiskt funka med två som är lika breda som förlovningsringen - men då får jag nog gå upp i storlek på den som ska sitta ytterst Tungan ute

Märkligt hur mycket man kan köra fast i det mentala diket... Tack igen, för alla svar! Ni är otroligt hjälpsamma! Hjärta

• Rockabilly

För det första, jag vill helst inte ha någon/några stenar i vigselringen. Tycker det är för pråligt.

Ringen jag har nu är i silver. Och jag vill helst ha två ringar :) 

• Rockabilly

Hej igen alla!

Som jag tidigare sagt vill helst ha två ringar, annars kan jag lika gärna skita i en vigselring. Stenar - nej tack.

Nu blir det over and out tills jag kommit på hur jag ska göra - har fått många bra (och några mindre bra) tips härifrån forumet!

Tackar och bockar! Hjärta 

Svar på tråden Vad ska jag göra med förlovningsringen?