Vad ska jag göra med förlovningsringen?
Hej!
Jag förstår att det kan vara lite besvärligt dedär, hamnade lite i samma sits, trotts att vi började planera bröllop direk efter förlovning men jag la inte en tanke på vigselring när jag valde förlovningsring.
Det beror lite på vad du känner är viktigt för dig. Jag kan tycka att det är fint med en alliansring (eternoty ring) till den du har (stenar runt halva eller hela) något i stil med denna:
www.flickr.com/photos/diamantsweetrocks/6967065840/
Annars får du fråga dig hur viktigt det är att behålla förlovningsringen? Är det viktigt att det blir den utlimata kombinationen eller att du hittar något som passar med den?
Jag tror inte att det blir obekvämt med en lika bred iaf, men du får prova dig fram i butiker.
För mig slutade det med att jag hittade min drömm-vigselring och den passar inte alls till förlovningsringen, eller någon annan ring för den delen, utan gör sig bättre själv, jag kan däremot ha förlovningsringen på högerhanden eller kanske på ett halsband.. vi får se, viktigast tycker jag är att man har något på vänster ringfinner som man tycker är riktigt snyggt och som representerar er kärlek :)