Festhäfte. Hjälp!!!
Vi hade:
- menyn
- visor (många körsångare bland gästerna, och en sång till maten höjer stämningen )
- statstik om gästerna (typ 53 % har barn, 45 % använder glasögon, 12 % har hund)
- några fyndiga citat vi hittade på nätet
- lite bilder på oss
- 1x2 om brudparet (typ: brudparets sammanlagda längd: tre svarsalternativ)
- gästpresentation på så sätt att vi skrev gästens namn + något den personen gillar att prata om. T.ex: Gäst: Johan Pratar gärna om: utförsåkning. Vi undvek in i det sista att skriva något om folks jobb, intressen är roligare.
Jag skulle kanske inte skriva in kvällens tidtabell i programmet, saker och ting kan dra ut på tiden, och då är det bättre om gästerna inte är fullt så medvetna om att man ligger efter i schemat... På vårt bröllop var vi väldigt snabba i början av middagen, vilket stressade toastmastern, men då sjöng vi några extra sånger i stället och höll en lite längre paus än planerat efter huvudrätten.