Festhäfte. Hjälp!!!
Låt mig börja med att förklara hur vi tänkt oss festen.
Vi vill ha en avslappnad stämning utan det klassiska upplägget med honnörsbord, tal och liknande.. För att motverka detta har vi valt en lokal i tre plan där man tar sig mat på mittenplan och sitter på plan tre det vill säga att det kommer bli en del promenerande under festens gång.. Vårt värdpar vill, förståeligt nog, inte synas för mycket. Vi är släkt och därför ganska lika och ogillar att stå i centrum..
MEN. Nu till mitt problem. Festhäftet. Vi vill ju ändå att det ska bli en ROLIG fest som alla, inklusive vi, kommer ihåg länge. Hittills har jag gjort ett litet korsord, en labyrint och en klassisk bröllopsbingo. Jag skulle egentligen vilja ha med en sång eller två men kan man be någon annan än värdparet att dra igång det? Eller är det sådan som man som brudpar egentligen inte ska veta om ska hända? Det är ju vi som gör häftet så det känns ju lite krystat...
Nu funderar jag över gästpresentationen. Med 60 gäster tar det ju ett helt uppslag bara att nämna namn och koppling till brudparet, vi vet inte vad alla sysslar med så det skulle bli krångligt att börja med beskrivningar av det så min fråga är väl: Kan man ha bara: N.N bror till brudgummen och gift med N.N?
Vi har tänkt ha med:
Menyn Roliga festregler Bordsplacering Gästpresentation Några spel med vinst och labyrint ev. någon sång.
Behöver man ha med hur kvällen är tänkt i tidsplan? Jag AVSKYR att försöka få till detta, det känns hela tiden som att jag glömmer något...