pinkflesh skrev 2013-07-01 19:53:24 följande:
Hur går det för er tjejer? Har ni tagit semester? :) Själv var jag och min sambo till min pappa i fredags och då kom vi fram till att han skulle skriva en låt till oss att spela under vigseln :) Han skrev låtar till min storebrors begravning och till min fasters bröllop så jag ville verkligen att han skrev en låt till mig med, men han hann ta upp det först :) Jag la fram förslaget att han också kunde spela lite allsång-låtar under festen (Betales, Cat Stevens osv som han älskar), men det ville han absolut inte för han vill vara "father of the bride" = seriös och högtidlig och inte spexa, det skulle våra kompisar hålla på med istället ;) Pappa som aldrig är sen med att plocka fram gitarren annars :P Men det var gulligt, visade hur stort detta var för honom! Jag är yngst, men den första av hans barn att gifta sig :)En till stor sak hände mig igår också, jag har tänkt ett tag att jag vill ha med ett inslag av min mamma under vigseln då hon inte längre finns med oss. Så hittade jag en jättefin skrift från hennes religion, men som inte har någonting med gud i sig (min sambo är ateist så jag var nervös att fråga honom om detta + att han i princip bara vill skriva på vigseldokumentet och "ge varann en high five" som ceremoni) men han sa att vi självklart skulle ha med den :)Jag vet att jag bombar den här tråden med långa inlägg om mig själv :P Men ibland vill man bara skriva av sig!Har det hänt nåt hos er andra bröllops-vis? Några nya tankar eller idéer?
Vad gullig din pappa är :) Blir alldeles rörd. Min pappa bara skojar om att ifall något går fel med vår budget så får vi kasta oss på cyklarna och köpa bröllopsmiddag på korvmojjen :S
Du ska inte vara rädd för att fråga din blivande. Det handlar ju om att inkludera din mamma i ert bröllop trots att hon inte finns där i fysisk person och något sådant förstår han nog, ateist eller inte :)
Jag gillar när ni skriver om er själva :) Finns inte mkt att skriva om vårt bröllop just nu. Står lite still för tillfället. Jobbat en massa natt pass och känner mig lite ofokuserad och trött för tillfället :/
Ha en bra dag :)