Karlstad/Värmlandsbrudar 2014!
Mawlinbry: Det låter som väldigt bra pris! Vart är detta? Har ju redan bokat Almars, men är nyfiken av mig ;)
Mawlinbry: Det låter som väldigt bra pris! Vart är detta? Har ju redan bokat Almars, men är nyfiken av mig ;)
Vi ska bo på stället vi har festen på. Alla gäster kan bo där så det känns verkligen kul!
Vi har dock ett problem. Vi vill äta/mingla på fredagen redan och kommer bjuda folk att bo över fre-lö med. Hoppas så många som möjligt vill/kan detta. Många reser långt. Men mat? Vi får inte ta med egen mat utan måste köpa där (gästerna får betala). Platsen vi ska vara föreslog grillat med hamburgare för 195kr!!!! känns inte så kul. Vi ska höra om det går att göra på nått annat sätt, kanske ha kall buffe så folk kan droppa in när det kan. Vissa kanske kommer vid 18 och andra 20-21? Vi har ingen annanstans i närheten där vi vet att man kan vara, och vi vill inte heller vara för långt bort då folk ska kunna gå och lägga sig när de vill (bland annat vi).
Stället har en bastu som man kan hyra. Den ligger vid sjön och dit får man ta med egen dricka. Man kanske kan ha bastukväll bara så får folk se till att äta på vägen? Vi vill ha en kväll att umgås på med alla innan bröllopsdagen.. Har man bara kvällshäng med enbart sällskap så kanske inte lika många kommer..?
Vad tror ni?
Jag ser också en stor fördel med att ha festen på ett ställe som har personal som ordnar med allt från dukning, välkomstdrink, servering etc. Så får vi bara den roliga biten med att dekorera lokalen dagen innan :)
Måste bara dela med mig för just nu känns det så skönt med planeringen. Vi har faktiskt bokat allt vi kan boka inför bröllopet! - Förutom vigselförrättare, men det är för tidigt än sa de på kommunen så jag får snällt vänta lite till med det.
Men den senaste veckan har jag bokat frisören. Det blev Inspired by Glow på Norrstrand, Pernilla som är salongsansvarig verkade så gullig och serviceinriktad så jag blev såld på det stället! Bokade in mig själv, min syster och två av mina närmsta tjejkompisar så vi kan bli fina i håret tillsammans. Strax under 5000kr tog dem för det, men jag tycker det låter som ett bra pris. Sminket fixar jag själv innan. Sen så verkar det som att en av mina vänner kan fota oss! Han är jätteduktig och kunde ge oss ett jättebra pris för att vara med oss hela dagen, inte helt spikat än men runt 4000kr verkar det bli. Och sist men inte minst så bokade vi den största sviten på Elite statdshotell för bröllopsnatten och efterföljande natt så att vi bara kan ta det lugnt och rå om varann dagen efter bröllopet!
Så skönt att få allt detta gjort redan! Nu är det i princip bara små inköp kvar, inbjudningar, dekoration etc. och mannens kläder förstås!
Får se om jag kan citera när jag sitter på den här datorn med Explorer...
Vad bra det är med kontakter! Särskilt i bröllopsplaneringen då utgifterna lätt far i väg. Och folk verkar så glada över att få hjälpa till också har jag märkt :)
Det blir strax under 6000kr och då ingår frukost på rummet båda dagarna och man får champagne med frukt och choklad båda dagarna. Det är deras "love-paket". Men priset är inte helt satt då vi vill ändra på några saker. Vi vill ha middag på söndagkvällen med i priset och ta bort sen utcheckning som ingår i love-paketet. Det ingår även rosor på rummet i paketet, men vi behöver ju liksom inte en ny bukett rosor på söndagen! De var hjälpsamma på telefon och skulle återkomma med det exakta priset!
Vi kollade på deras två gustavianska sviter, den största "Sven-Ingvars-sviten" (lol) var den vi tog i och med att den hade jacuzzi ;) Sovrummet och badrummet var jättefint! Men "vardagsrummet" var faktiskt ingen höjdare om man som vi gillar vintage-stilen för sofforna var bara vanliga soffor. Men vi struntade i det eftersom vi nog inte kommer hänga i det soffrummet ändå och jacuzzi kändes viktigt!
Det känns tyvärr inte som att jag kan tipsa om min vän för han fotar egentligen inte så mycket längre då han studerar utan ville fota vårt bröllop för min skull.
Men jag googlade en hel del fotografer i Karlstad medan jag väntade på svar från min vän och en jag tyckte verkade intressant var Ida Myrin! Jag tycker hon tar fina bilder och jag fick prisförslag från henne på 800kr i timmen, men hon sa att det var förhandlingsbart. Så kolla med henne :)
Sidet: Vad roligt att du hittade brudklänningen :D
pillevinka: Åh då har vi samma datum :) Vad gött att ha så mycket klart redan! Temat låter ju jättekul! Kan tänka mig att gästerna kommer uppskatta det, lite annorlunda :)
Jennyber: Vad smart att boka frisörelever! Låter som att ni har tänkt smart och lyckats få ned kostnaderna mycket :) Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med kläderna till barnen, precis som Power of Love kommer inte vi att ha något brudfölje.
Jag beställde faktiskt de sista pysselgrejerna till inbjudningarna igår :) Jag har turkost tjockt papper, på det kommer det vara naturvitt papper (Ett A4 klipps till 2) med själva inbjudningstexten på som jag fixat iordning med olika fonter i Word. Det blir alltså som en turkos ram runt det naturvita som jag dessutom ska klippa med mönstersax så kanterna är vågiga. Runt detta ska jag ha tårtpapper med en rosett av naturfärgat snöre. Kuverten är C5 storlek i naturfärgat papper och jag har köpt vinrött sigillack och stämpel med ett hjärta :) + att adresserna kommer jag texta med calligrafipenna. I mitt huvud kommer bli perfekt för vårt bröllop, men jag har som sagt inte satt igång än! Måste få tag i vigselförrättare dessutom innan vi kan göra klart inbjudningarna för att kunna skriva tid för vigseln! Har inte bestämt än om vi ska ha någon bilaga till inbjudan eller inte... Tror vi kan få plats med det viktigaste på inbjudan faktiskt!
Åh bara fyra månader :) Spännande! För oss är det 6 månader kvar! Vigselförrättare är nästan fixad iaf nu! Min sambo ringde en i fredags, Maud Mithander, som jag hade råkat se någon annan här på BT tipsa om! Det verkade som att hon kunde, hon ville bara att vi skulle mejla henne alla uppgifter för just när min sambo ringde kunde hon inte prata så länge. Så snart ska vi kunna börja skriva ut inbjudningarna och pyssla ihop dom :)
Just det frisör! Jag har bokat Inspired by Glow på Norrstrand, har inte gått hos dom förut men när jag googlade så stod det på deras hemsida att de gjorde bruduppsättningar och Norrstrand är på vägen till där vi ska vara så jag åkte till dom och frågade lite i höstas och fick jättebra bemötande av Pernilla som äger salongen! Vi kom överens om 4800kr för bruduppsättning, tre tärnuppsättningar (ska inte ha tärnor, men vill ändå ha med mig min syster och två bästa tjejkompisarna och bjuda dom på det för de har varit helt fantastiska under planeringen), vi får hela salongen för oss själva och får champagne och frukt och choklad :) Tyckte det var riktigt bra pris! Längtar till det är dags för provuppsättningen!