Möhippa i Stockholm - bruden gravid! Panik!!!
I slutet av augusti är det dags för min bästa vän att gifta sig, möhippan är om drygt en månad i Stockholm och vi kommer inte att bli så många, cirka fem personer med bruden inräknat. Flera av vännerna har både småbarn och bor väldigt utspritt i landet så det kan inte vara med. Jag fick veta i helgen att hon är gravid, hon har precis fått ett plus och självkart blir det därför ingen alkohol för henne på varken möhippa eller bröllop. Hon kommer dock inte vilja berätta detta för någon mer än mig innan hon passerat 12 veckor och jag måste därför hjälpa henne att dölja graviditeten. PANIK! Behöver helt klart hjälp nu och har ingen som kan hjälp mig!
Bruden älskar att måla, sjunga och har ett stort intresse för vin, ost och skaldjur och hon älskar att gå ut och dansa/festa. De andra tejejerna (som ej vet at hon är gravid) vill ha ungefär följande upplägg som kändes perfekt fram tills att hon avslöjade sin graviditet....
* Överraska henne med champangefrukost och "klä upp henne"
* Kurs i strip tease
* Picknik med massa goda ostar, räkor, jordgubbar osv
* Vinproving
* Kaffepaus på hennes favorit Cafe
* Hem till en av tejejerna sm bor i närheten för lite lekar, smink och sommardrinkar
* Middag på en tapas bar med massa Sangria
* Dansa och festa hela natten på något uteställe (deras tanke är att börja få henne lagom lullig vid middagen och sen bjuda henne på massa drinkar när vi är ute)
Det här funkar ju helt enkelt inte och jag känner paniken, möhippan är om en månad och jag måste ju styra om allt uta att någon misstänker en graviditet... :/
När det gäller aktiviteter är det riktigt svårt!!! Hon har extremt höjdskräck och gillar inte heller sportiga eller aktiva grejer som paintboll, go cart, karuseller eller båtar. Pinsamma uppdrag på stan är inte heller hennes grej då hon bara skulle tycka det var pinsamt och jobbigt.
HJÄLP!!!