Inlägg från: Mrs Lindahl 2014 |Visa alla inlägg
  • Mrs Lindahl 2014

Vilket kryssningsbolag till Karibien? För- och nackdelar

Vilken fantastisk tråd, snubblade in här av misstag men är glad att jag gjorde det! =)

Vi funderar på att kryssa på vår bröllopsresa, det blir inte förrän i december 2014 men jag vill vara ute i god tid. Karibien är planen men kanske någon extra dag i Florida innan eller efter =)

Hur långa kryssningar har ni andra bokat? Är 10-12 dagar för länge, blir man lixom "mätt" på det eller är det lagom?

Jag kan bli lite sjösjuk ibland när jag åker mindre båtar, typ oslofärjan och sånt, men har hört att det ska va en helt annan sak på stora kryssningsbåtar, stämmer det? Känner man av att det gungar eller är det lugnt? Vill ju inte ligga och spy i en vecka, haha!

Ni som har kryssat innan, är det någon speciell plats som ni rekomenderar, nått stop som var extra speciellt? Alternativt någon utflykt man absolut bör åka på?

• Mrs Lindahl 2014
    Josiie100401 skrev 2013-10-26 22:59:39 följande:
    Vi som inte skulle åka på kryssning tyckte helt plötsligt att det va kanon! Åker 1dec och är iväg 6 dygn. Blir i karibien med stopp på tre öar och åker med royal caribien! Skönt att det inte är så långt kvar! Ska boka flyg i veckan då någon glömt fixa pass efter efternamns byte i våras

Oh va roligt! Jag är lite avvis att ni ska åka så snart, vi ska boka vår resa med RC strax efter jul, det blir 7 dagar i Januari 2015. Kan du inte berätta ALLT om hur det var när du kommer tillbaka, jag är så nyfiken!

Vi sitter just nu och velar på om man ska ha balkong eller inte... Ni som har kryssat vad säger ni? Är det värt pengarna? Sitter man på balkongen eller finns det så mycket annat att göra att det inte är lönt?

Svar på tråden Vilket kryssningsbolag till Karibien? För- och nackdelar